U Zadru je 29. i 30. rujna u organizaciji Glazbene škole Blagoje Bersa održana radionica Physical release tehnike za učenike i nastavnike Srednje škole suvremenog plesa koja djeluje pri Glazbenoj školi.
Radionicu je vodio Branko Banković, pedagog i koreograf, no nadasve plesač, do ove godine predsjednik Udruženja plesnih umjetnika Hrvatske. Legenda hrvatske plesne scene prenosio je svoje dugogodišnje i nadasve bogato plesno iskustvo zainteresiranim budućim naraštajima plesnih umjetnika Hrvatske. Kao plesač kroz svojih gotovo trideset godina umjetničkog djelovanja obišao je cijeli svijet, sudjelovao u mnogobrojnim predstavama i surađivao s brojnim domaćim i svjetski poznatim koreografima. U Studiju za suvremeni ples, gdje je još uvjek plesač i producent, plesao je u 65 plesnih naslova, a još barem toliko kao gost i suradnik u drugim ansamblima i kazalištima.
Ovo je još jedna radionica u nizu plesnih radionica koje Glazbena škola Blagoje Bersa organizira za učenike suvremenog plesa i klasičnog baleta. Svake godine po dva poznata i priznata plesna umjetnika, koreografa i pedagoga, održavaju radionice koje služe kao nadgradnja programu plesne škole i na taj način potiču kreativnost i produbljuju znanje zainteresiranik i talentiranih učenika od kojih će mnogi zasigurno postati aktivni sudionici nove hrvatske plesne scene.
– No ova je radionica još je jednom naglasila nedostatak potrebnog prostora za nastavu i vježbanje u kojem bi djelovala Srednja škola suvremenog plesa. Dvije dvorane u prostoru Glazbene škole su premale, a većina nastave održava se popodne i navečer tako da škola iznajmljuje dodatne prostore u Baletnoj udrugi Pirueta i Medicinskoj školi Ante Kuzmanića. Plesni odjel postoji već 47 godina i doista bi se trebalo ozbiljno pozabaviti ovim problemom, poručuje Sanja Petrovski, pročelnica plesnog odjela u Glazbenoj školi Blagoje Bersa.
Prvi dio radionice Physical release tehnike uključio je pripremu tijela kroz vježbe koje sustavno osvješćuju djelove tijela, te povećavaju mobilnost i fleksibilnost. Vježbe su bazirane na tehnici Physical release koja i u samom naslovu naglašava fizičko opuštanje koje implicira “opuštenost” – “prirodnost”. Akcent se stavlja na osvještavanje same kvalitete izvedbe. Cilj vježbi u prvom dijelu radionice je probuditi fižičko razmišljanje u izvođaču, akcentirati važnost korištenja tijela kao bitan parametar u neverbalnoj komunikaciji na sceni.
Drugi dio radionice uključuje improvizacijske vježbe neverbalne komunikacije, izvedene u solo sesijama, paru i grupi. Koriste se situacije koje se grade kroz neverbalnu igru. Polaznici prolaze kroz spektar emocija i odnosa gdje se traže fizički odgovori na ta stanja. Kroz rad razvija se preuzimanje odgovornosti za partnera i povjerenje. Radilo se i na riziku i traženju granice sigurnih zona u izvedbama. Učenici su se bavili i kvalitetom fizičke izvedbe npr. brzine, mekoće, fluidnosti, tenzije, a također i iščitavanjem različitih odnosa među partnerima i uspostavom granica među njima.