Na svečanosti dodjele nagrada, koja se održala u hotelu Lone u Rovinju, petu godinu zaredom proglašeni su pobjednici godišnjeg natječaja Rovinj Photodays, kojim se nagrađuje suvremeno fotografsko stvaralaštvo i autori čiji su radovi odabrani godišnjim natječajem u deset službenih kategorija.
Podsjetimo, na natječaj, raspisan početkom godine, pristiglo je ukupno 8500 fotografija, a o najuspješnijima je odlučivao međunarodni žiri u čijem su radu sudjelovali Karen Irvine (kustosica i zamjenica direktora čikaškog muzeja suvremene fotografije), Soraja Helac (članica vijeća za kupnju umjetnina u njujorškom muzeju Solomon R. Guggenheim), Sergio Bessa (kustos u muzeju za umjetnost u Bronxu) i Andreana Scanderbeg (potpredsjednica udruge švicarskih profesionalnih fotografa), a koje je predvodio predsjednik žirija, istaknuti hrvatski fotograf s njujorškom adresom Hrvoje Slovenc.
Svi radovi pobjednika i finalista ulaze u stalni fundus Muzeja za umjetnost i obrt, te su dio putujuće izložbe, koja će sljedeće predstavljanje imati upravo u toj kulturnoj instituciji u rujnu.
U sklopu svečane dodjele nagrada, dodjeljena su i posebna priznanja za doprinos u fotografiji dvojici autora Abdulahu Seferoviću i Virgiliu Giuricinu, a fotografu Mladenu Tudoru uručena je nagrada za životno djelo.
Priznanje su dodijelili članovi Savjeta, što ima posebno značenje jer je to strukovna nagrada.
U zahvali za dobivenu nagradu Seferović je među ostalim rekao: “Posebno me raduje što ovo priznanje potvrđuje kako je Zadar tradicionalno grad fotografije. Bez Tomasa Burata, braće Brkan, Jose Špralje i brojnih drugih fotografa, ja danas zacijelo ne bih bio slavodobitnik”.
U modnoj fotografiji najboljima je proglašen iskusni autorski dvojac Decker i Kutić (Zagreb), koji su, u istoj kategoriji i ranije nagrađivani za svoje radove. Među ranije nagrađivanima pojavljivao se mladi, ali vrlo zapaženi autor Borko Vukosav (Zagreb), ovaj put nagrađen u kategoriji pejzaž. Uz kategorije portret i pejzaž, najviše prijava na natječaj pristiglo je i u kategoriji arhitektura, a pobjedu je odnjela fotografkinja Mira Stanić (Rijeka) svojim pedesetgodišnjim zgradama, kao glavnim motivom nagrađene serije fotografija.
Prilikom odabira finalista u kategoriji dokumentarne fotografije, ocjenjivački sud uzeo je u obzir aktualnost teme kojom su se fotografi bavili. Mario Topić (Zagreb) osvojio je najbolji plasman svojim dokumentarnim projektom kojim je otvorio vrata doma mladog gay para, bilježeći njegovu intimu i svakodnevicu. Intimne su također fotografije autorice Isabelle Bubole (Ližnjan), pobjednice u kategoriji akt, ali i radovi čak troje autora, nagrađenih u kategoriji najboljih mladih autora, Petre Mrše (Rijeka), Siniše Glogoškog (Varždin) i Tjaše Kalkan (Zagreb).
Prestižnu nagradu za najbolji umjetnički projekt osvojio je pulski fotofraf Hassan Abdelghani. Inspiriran novelom “Nevidljivi gradovi” talijanskog autora Itala Calvina, Abdelghani stvara seriju fotografija “Sa distance” za koju posjećuje grobove u Puli i nekoliko drugih gradova i ponovno fotografira portrete preminulih. U portretima pokojnika, autor prepoznaje “grad živih koji diše u gradu mrtvih” i obrnuto. Zahvaljujući nagradi, nagrađeni koncept bit će predstavljen u rujnu, u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu.
Na svečanosti dodjele nagrada, koja se održala u hotelu Lone u Rovinju, petu godinu zaredom proglašeni su pobjednici godišnjeg natječaja Rovinj Photodays, kojim se nagrađuje suvremeno fotografsko stvaralaštvo i autori čiji su radovi odabrani godišnjim natječajem u deset službenih kategorija.
Podsjetimo, na natječaj, raspisan početkom godine, pristiglo je ukupno 8500 fotografija, a o najuspješnijima je odlučivao međunarodni žiri u čijem su radu sudjelovali Karen Irvine (kustosica i zamjenica direktora čikaškog muzeja suvremene fotografije), Soraja Helac (članica vijeća za kupnju umjetnina u njujorškom muzeju Solomon R. Guggenheim), Sergio Bessa (kustos u muzeju za umjetnost u Bronxu) i Andreana Scanderbeg (potpredsjednica udruge švicarskih profesionalnih fotografa), a koje je predvodio predsjednik žirija, istaknuti hrvatski fotograf s njujorškom adresom Hrvoje Slovenc.
Svi radovi pobjednika i finalista ulaze u stalni fundus Muzeja za umjetnost i obrt, te su dio putujuće izložbe, koja će sljedeće predstavljanje imati upravo u toj kulturnoj instituciji u rujnu.
U sklopu svečane dodjele nagrada, dodjeljena su i posebna priznanja za doprinos u fotografiji dvojici autora Abdulahu Seferoviću i Virgiliu Giuricinu, a fotografu Mladenu Tudoru uručena je nagrada za životno djelo.
Priznanje su dodijelili članovi Savjeta, što ima posebno značenje jer je to strukovna nagrada.
U zahvali za dobivenu nagradu Seferović je među ostalim rekao: “Posebno me raduje što ovo priznanje potvrđuje kako je Zadar tradicionalno grad fotografije. Bez Tomasa Burata, braće Brkan, Jose Špralje i brojnih drugih fotografa, ja danas zacijelo ne bih bio slavodobitnik”.
U modnoj fotografiji najboljima je proglašen iskusni autorski dvojac Decker i Kutić (Zagreb), koji su, u istoj kategoriji i ranije nagrađivani za svoje radove. Među ranije nagrađivanima pojavljivao se mladi, ali vrlo zapaženi autor Borko Vukosav (Zagreb), ovaj put nagrađen u kategoriji pejzaž. Uz kategorije portret i pejzaž, najviše prijava na natječaj pristiglo je i u kategoriji arhitektura, a pobjedu je odnjela fotografkinja Mira Stanić (Rijeka) svojim pedesetgodišnjim zgradama, kao glavnim motivom nagrađene serije fotografija.
Prilikom odabira finalista u kategoriji dokumentarne fotografije, ocjenjivački sud uzeo je u obzir aktualnost teme kojom su se fotografi bavili. Mario Topić (Zagreb) osvojio je najbolji plasman svojim dokumentarnim projektom kojim je otvorio vrata doma mladog gay para, bilježeći njegovu intimu i svakodnevicu. Intimne su također fotografije autorice Isabelle Bubole (Ližnjan), pobjednice u kategoriji akt, ali i radovi čak troje autora, nagrađenih u kategoriji najboljih mladih autora, Petre Mrše (Rijeka), Siniše Glogoškog (Varždin) i Tjaše Kalkan (Zagreb).
Prestižnu nagradu za najbolji umjetnički projekt osvojio je pulski fotofraf Hassan Abdelghani. Inspiriran novelom “Nevidljivi gradovi” talijanskog autora Itala Calvina, Abdelghani stvara seriju fotografija “Sa distance” za koju posjećuje grobove u Puli i nekoliko drugih gradova i ponovno fotografira portrete preminulih. U portretima pokojnika, autor prepoznaje “grad živih koji diše u gradu mrtvih” i obrnuto. Zahvaljujući nagradi, nagrađeni koncept bit će predstavljen u rujnu, u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu.