ZADAR – Lijepo je kada se ne na izložbi treba predstavljati autora. Jer, Josu Špralju svi znamo. No, kada smo pomislili da je sve rekao, ponovno nam je priredio iznenađenje, kazao je jučer na otvorenju izložbe 'Arheološka fotografija', Abdulah Seferović, još jedan poznati zadarski fotograf starije generacije.
On je dodao i to kako su u Sv. Donatu izloženi putokazi kada je Zadar, nakon što je porušen, ponovno počeo pokazivati potencijal:
-Ono što je prije pedeset godina snimilo događaj, sada potiče drugi događaj, zaključio je Seferović. Naime, opus izložen u Sv. Donatu predstavlja opus nastao u vremenu od 1953. do 1961. godine, kada je Joso Špralja radio kao zaposlenik Arheološkog muzeja u Zadru, a mnogobrojne uzvanike na otvorenju u izložbu je uveo i ravnatelj Arheološkog muzeja u Zadru Dražen Maršić.
Joso Špralja svestran je umjetnik – fotograf, keramičar, grafičar i šansonijer – koji je u Torontu dosegnuo jednu od najblistavijih karijera suvremenih hrvatskih estradnih umjetnika i uspješnih poslovnih ljudi. Pa ipak, medij fotografije njegova je prva okupacija. Fotografiju je počeo učiti već kao trinaestogodišnjak u majstora Ivana Jeričevića, a završio nakon šest godina (1948.) u Ratka Novaka. Početkom pedesetih radio je kao fotograf u Znanstvenoj knjižnici i u Arheološkom muzeju, da bi Zadar 1956. godine zamijenio Zagrebom gdje je studirao pjevanje. 1961. iselio je u Kanadu da bi se rodnom gradu vratio 1998. godine.
Fotografija je, unatoč poslovnim i umjetničkim uspjesima na drugim poljima, bila i ostala njegova profesija i ljubav, potpisao je niz samostalnih izložbi ("Josin svijet", "More», "Etno Joso", "Indijanci"…) i sudjelovao na mnogim skupnim fotografskim predstavljanjima, a jednu od njih – "Tune" koju potpisuje s unukom Jeanom Marcom Saldinijem predstavio je u Zadru.