Kako od Lučke kapetanije javnost ne može dobiti službenu i izravnu informaciju o njihovom poslu, dugo smo čekali da nam iz Ministarstva mora odgovore na novinarski upit o tome što je utvrđeno inspekcijskim nadzorom Kapetanije nakon što je 3. travnja turistički brod Leut prilikom isplovljavanja udario u ogradu mosta.
Ta državna služba je, kao što to stalno ponavljamo, kao lučka vlast iz političkih razloga napustila Gradsku luku 2019. godine i otplovila u Gaženicu. Tako je i brod koji nakon što je udario u Most, samo otplovio iz Gradske luke na izlet, kao da se nije ništa dogodilo.
Kada i gdje je obavljen nadzor Lučke kapetanije, to iz Ministarstva mora nisu nam otkrili kao ni ostale podatka jer se oni drže zaštite osobnih podataka.

Ovo je njihovo očitovanje “temeljem dovršenog inspekcijskog nadzora pomorske nezgode broda u putničkoj luci Zadar”:
Naime, 3. travnja 2025. godine u 7.40 sati prilikom manevra isplovljavanja iz zadarske putničke luke, putnički brod hrvatske zastave krmenim je dijelom udario u gradski pješački most. Lučka kapetanija Zadar je odmah nakon događaja pokrenula izvidne radnje na poziciji, kojima je utvrđeno oštećenje nadgrađa mosta u duljini 10 metara, dok su na brodu oštećene brodske ljestve. U nezgodi nije bilo stradalih, ozlijeđenih i onečišćenja mora.
U okviru daljnjeg postupanja protiv zapovjednika, ujedno vlasnika broda (državljanin Republike Hrvatske), pokrenut je prekršajni postupak temeljem Pomorskog zakonika te je istome izrečena novčana kazna, navedeno je u njihovom odlgovoru.ž
Na taj događaj i dalje podsjeća oštećeni rukovat na mostu.
– Čim službe policije i lučke kapetanije obave svoj dio izvida, ugovoreni izvođači grada Zadra, Marex i Locum, utvrdit će oštećenja i pokrenuti sanaciju. najavio je tada pročelnik Robertino Dujela, HDZ-ov kandidat za dožupana.
Još da od vlasnik Leuta naplate štetu, pa da imaju novca za sanaciju.
Uvijek pišete komentare sa nekim tenzijama, svugdje u svijetu se desavaju pomorske nesreće, incidenta ili neka oštećenja. Desilo se , počinitelj je spreman platiti štetu, srećom nitko nije oštećen i bez velikih tenzijama slučaj zatvoren.
U HR se ne dešava, već događa ili zbiva
Najbolja kazna bi bila da kapetan sanira most o svom trosku u roku 2 tjedna ili ostaje bez koncesije, pa bi se napravilo u roku keks
Ne more ni kruzer to srušiti 💪