Unatoč financijskim problemima treba naći model i koncept po kojem će nastavnici moći dobiti stručnu izobrazbu, da se stručno usavršavaju, osobito na županijskoj razini, jer bez cjeloživotnog učenja i stručnog usavršavanja nema kvalitetnog rada, a nema niti dobrih temelja za promjene koje svi želimo i koje će poboljšati sustav, rekao je Vinko Filipović iz Agencije za odgoj i obrazovanje na današnjem skupu srednjoškolskih ravnatelja u Zadru.
Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović otvorio je stručni skup za ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova Hrvatske u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje i Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja. Naglasio je važnost cjeloživotnog učenja, koje se odnosi na čitavo društvo. Analizirajući hrvatsko društvo, Jovanović je ustvrdio kako ono ne počiva na znanosti i obrazovanju. Podsjetio je na nepopularnu izreku iz afere “index”: „Tko ima novca neka kupi, a tko nema neka uči”.
Tko će učenike potaknuti na čitanje, ako nećete vi?
Ministar Jovanović je poručio kako je temelj svega čitanje i učenje. Ali to se, osim na školarce, odnosi i na profesore, te ravnatelje škola.
– U Hrvatskoj se puno češće spava s knjigom pod jastukom, nego što se probdije noć uz dobru knjigu. 80 posto učenika kaže kako im čitanje sigurno nije hobi, 25 posto njih smatra da je čitane dosadno. Ukoliko učenici ne čitaju, pitanje je što će znati, a da bi mislili, prvo moraju čitati. Zašto govorim o čitanju? Zato što je to na neki način i tema ovog skupa. Profesionalni razvoj, usavršavanje ravnatelja je ključno, jer tko će potaknuti učenike da uče i čitaju, ako to nećete učiniti vi, zapitao se ministar Jovanović.
“Društvo znanja” – samo politička parola
U radu skupa sudjeluje 230 ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova, koji će se upoznati s mogućnostima i izazovima profesionalnog razvoja ravnatelja u Hrvatskoj i zemljama Europske unije, te s mogućnostima stjecanja stručnih kompetencija.
Da bi Hrvatska zaista postala „društvo znanja”, a ne samo parola u govorima političara, preostaje još puno posla rekao je ministar Jovanović.
Licenciranje ravnatelja i jasni kriteriji za njihov izbor
Ministar Željko Jovanović najavio je niz promjena u sustavu obrazovanja. Na jesen kreću novi gimnazijski programi, zatim zdravstveni odgoj u školama, u pripremi je nacrt prijedloga izmjena Zakona o odgoju i obrazovanju u srednjoj školi, a javna rasprava upravo je započela, rekao je ministar. Osniva se Nacionalno vijeće za odgoj i obrazovanje, koje će biti savjetodavno tijelo ministru za pitanja u predškolskom, osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju, imenovat će ga Hrvatski sabor, predložit će se promjene vezano za školske odbore, jer članovi odbora zaborave da moraju zastupati stavove tijela, koji su ih izabrali.
Predlaže se čitav niz promjena vezano za imenovanje ravnatelja. Uvodi se licenciranje ravnatelja, a bit će doneseni i jasni kriteriji za odabir, kojih do sada nije bilo. Bit će reguliran i prelazak iz jedne škole u drugu, pa se učenici neće moći seliti iz škole u školu nakon 31. ožujka, osim ako se radi o promjeni mjesta stanovanja.
Ministarstvo ne želi terorizirati ravnatelje
Ministar Jovanović na kraju je zaključio kako ministarstvo nije „autistična” skupina ljudi koja terorizira ravnatelje, već je cilj da škole budu kvalitetnije i uspješnije.
– Moramo reći koja su to znanja i vještine da Hrvatska brže i bolje izađe iz krize, rekao je ministar Jovanović.