Poreznici su danas zatvorili senjski hotel Libra, zbog nepodmirenog poreznog duga tvrtke Mališa, u sklopu koje hotel posluje, u iznosu od oko 800 tisuća kuna.
Pravni zastupnik tvrtke Mališa, u čijem je vlasništvu hotel Libra u Senju, riječki odvjetnik Velimir Došen kazao je za Hinu da je danas ponovno zatvoren hotel unatoč zamolbi za odgodu zbog moguće štete za turizam.
Ističe kako je tvrtka Mališa u matnoj poziciji jer je Trgovački sud sprječava da plati dug Poreznoj upravi zbog pokrenutog postupak otvaranja stečajnog postupka.
Problematično je, kaže Došen, što je 45 gostiju hotela danas na izletu na Plitivičkim jezerima i vraćaju se večeras. Pokušali smo ishodovati dozvolu da gosti samo noćas prespavaju u hotelu, ali nam to nije dopušteno. Gosti mogu tek po požarnim stepenicama po svoje stvari u sobama, tvrdi Došen.
U Poreznoj upravi izražavaju žaljenje što su u postupku privremene zabrane rada hotela Libra opet ispaštali nedužni turisti, odnosno gosti hotela.
“Istina, nanijeta je šteta ugledu hrvatskog turizma, gradu Senju, međunarodnom senjskom ljetnom karnevalu i samom hotelu, ali za to je isključivo krivo neodgovorno, nekorektno, nesavjesno i što je najvažnije protuzakonito ponašanje vlasnika hotela”, navodi se u priopćenju koje je Porezna uprava objavila na svojim mrežnim stranicama.
U hotelu Libra je 50-ak gostiju, a poreznici su hotel danas privremeno zatvorili kao što su to i najavili sredinom kolovoza.
Naime, senjski su hotel poreznici, zbog poreznog duga, početkom kolovoza, 7. kolovoza zapečatili, a potom isti dan otpečatili, a sredinom kolovoza vlasnicima hotela najavljeno je da će hotel biti zatvoren danas.
Prije nekoliko dana Došen je priopćenjem od ministarstava turizma i financija zatražio da se hotel u turističkoj sezoni ne zatvara, navodeći kako je pred Trgovačkim sudom u Rijeci krajem prošle godine pokrenut prethodni postupak za utvrđivanje uvjeta za otvaranje stečajnog postupka nad tvrtkom Mališa.
Zbog tih okolnosti, objašnjava DOšen, bez odobrenja riječkog Trgovačkog suda i stečajnog upravitelja, porezni obveznik ne smije vršiti nikakva plaćanja prema vjerovnicima, budući da u tom slučaju čini pobojne radnje protiv drugih vjerovnika, što je suprotno odredbama Stečajnog zakona.
Porezna uprava u danas objavljenoj reakciji pak navodi kako vlasnik hotela putem medija uporno pokušava manipulirati javnošću i stvoriti krivu sliku o radu Ministarstva financija, Porezne uprave, a svoje obveze ne podmiruje na vrijeme dok velika većina obveznika to čini pravovremeno.
“Također, vlasnik hotela svjesno odbija primiti obavijesti Porezne uprave i tako pokušava utjecati na krajnji ishod postupka te ignorira Naredbe o privremenoj zabrani obavljanja djelatnosti”, navode iz Porezne uprave iz koje, pozivajući se na odredbe Općeg poreznog zakona, iznose činjenično stanje o postupcima nadzora kod tvrtke Mališa.
“Obveze hotela Libra u trenutnom iznosu od 797,2 tisuće kuna nisu podmirene, stoga Ministarstvo financija, Porezna uprava više ne može imati razumijevanja za neodgovorne postupke vlasnika hotela, kao što je to bio slučaj kod prvog izricanja zabrane rada, isključivo zbog gostiju koji su se zbog postupaka vlasnika hotela našli doslovno na ulici”, navodi se u priopćenju.
Poreznici napominju kako je Trgovački sud u Rijeci rješenjem od 6. prosinca 2012. pokrenuo prethodni postupak za utvrđivanje uvjeta za otvaranje stečajnog postupka, a “koji do danas nije okončan i nije od utjecaja na postupak koji vodi Porezna uprava”.
“Dakle, postupak privremene zabrane rada u slučaju hotela Libra nije protuzakonit, budući da stečajni postupak nije ni pokrenut. Želimo naglasiti i da obveznik ne polaže gotovinski utržak na bankovni račun, stoga tvrdnja da se s tog računa podmiruju vjerovnici po redoslijedu, nije točna”, ističu iz Porezne uprave.
Također napominju kako tvrtka Mališa, unatoč nizu mjera koje je Vlada osigurala za oporavak gospodarstva, poput Zakona o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi te odobrenjem tri reprograma poreznog duga, nije iskoristio niti jednu od njih kako bi svoj dug podmirio.