Ministar turizma Darko Lorencin jučer je u Vodicama predstavio Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža, akcijski plan napravljen na temelju Strategije razvoja turizma do 2020., koji za cilj ima razvoj proizvoda “sunce i more”, javili su iz Ministarstva turizma. Nacionalni program izradio je tim Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji na čelu s prof. dr. sc. Draganom Magašem, voditeljem Katedre za turizam.
– Svjesni smo kako “sunce i more” trenutačno predstavljaju osnovni turistički proizvod kojeg nudi hrvatski turizam svojim gostima. Bitno je za našu konkurentnost u tom smislu što više unaprijediti i raditi na kontinuiranom razvoju, a jedan od temeljenih nedostataka tog dijela naše ponude, kako potvrđuje i najnovije istraživanje Tomas 2014., su još uvijek nedovoljno uređene i opremljene plaže. Iz tog razloga Ministarstvo je pripremilo Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža, koji predstavlja osnovu za daljnji razvoj ovog proizvoda, kazao je ministar. Inače, Nacionalni program se temelji na tematizaciji morskih plaža u cilju njihove bolje valorizacije, ali i povećane atraktivnosti same destinacije.
Zastarjela klasifikacija
Dok osnovna klasifikacija tipa plaže govori o prirodnim (udaljene i ruralne plaže) i uređenim plažama (mjesne, urbane gradske i plaže turističkog kompleksa), tematizacija nastoji odgovoriti na pitanja koje sadržaje gosti očekuju na plažama tijekom odmora u Hrvatskoj, s obzirom kojem potrošačkom segmentu pripadaju. Tako su teme prilagođene potrebama obitelji s mlađom djecom do 7 godina, obitelji sa starijom djecom od 8 do 14 godina, mladima od 18 do 24 godine i slično. Temeljem toga je napravljena podjela na 14 tema, pa su tako predložene eko plaže, plaže za surfere, ronilačke, adrenalinske, romantične plaže, plaže za pse, plaže za obitelji s djecom, party plaže, plaže kulture, nudističke plaže, urbane promenadne plaže, plaže sa zabavnim sadržajima za mlade, plaže sa sportskim i rekreativnim sadržajima, te resort, odnosno hotelske plaže.
Lokalna odluka
U resornom Ministarstvu su istaknuli kako se kod ovog dokumenta ne radi samo o marketinškom instrumentu u smislu brendiranja, jer tematizacija pojedinih odabranih plaža zahtijeva i jasno definirano uređenje i opremanje plaža. Dakle, one će morati zadovoljiti definirane minimalne tehničkih uvjeta poput čistoće mora i plaže, broja tuševa, postojanje Wi-Fi, broj i uređenost sanitarni objekti i drugo. Osim toga, obzirom na temu plaže morat će biti zadovoljeni i posebni elemenati, na primjer ležaljke i suncobrani, uređen prostor za boravak djece, parkiralište i drugo. Naglasak je pri tome stavljen na prihvatni kapacitet tematiziranih plaža s obzirom da se dio gostiju učestalo žali na gužve.
U slučaju plaže sa zabavnim sadržajem za mlade očekivana nosivost kapaciteta, odnosno osiguran prostor, trebao bi iznositi 5 metara kvadratnih po osobi, adrenalinske plaže 10 metara kvadratnih po osobi, romantične plaže 15 metara kvadratnih po osobi. Inače, Ministarstvo turizma je prošle godine raspisalo natječaj za Program poticanja regionalnih programa uređenja i upravljanja morskim plažama. Sve jadranske županije izrazile su interes, te će sve, temeljem nacionalnog programa, uz sufinanciranje Ministarstva, izraditi i svoje regionalne programe.