U utorak je u organizaciji tvrtke “Pernod Ricard Croatia” u hotelu “Falkensteiner Club Funimation” održano regionalno kvalifikacijsko natjecanje zadarskih barmena “Jameson challenge” za svjetsko natjecanje u irskom Dublinu. U konkurenciji od dvanaest prijavljenih kandidata najbolji je bio Ivan Gašparić, drugi je bio Mate Morić, a treći Danijel Knežević.
Kandidati su imali zadatak u roku od tri minute napraviti koktel na bazi “Jameson” viskija uz, po vlastitoj želji, birane dodatke. Tako pripremljene koktele procjenjivala je stručna komisija kojoj je na čelu bio Vjenceslav Madić, profesionalni program menadžer tvrtke “Pernod Ricard Croatia”.
– Ovo je prvo natjecanje ovakvog tipa, realizirano, kako u svrhu podizanja razine kvalitete barmenstva u Hrvatskoj, tako i u svrhu popularizacije “Jameson” viskija. Ocjenjivali smo okus, izgled i aromu koktela kao i sam način rada, iako nije bilo presudno da kandidati moraju bacati boce u zrak. Trebalo je prije svega u tri minute napravio što bolji koktel i dekoraciju. Hrvatsku smo podijelili na pet regija, zapravo pet gradova: Pulu, Rijeku, Zadar, Split i Zagreb, birajući po svakom natjecanju tri finalista koji će se na finalu u svibnju u Zagrebu nastojati izboriti za lentu najboljeg te “kartu” za Dublin na završno natjecanje “Jameson challenge”, naglasio je Madić.
“Jameson” viski je na hrvatsko tržište došao prije par godina, a posebnost mu je što je tri puta destiliran, za razliku od škotskih viskija koji su samo dva puta destilirani pa je puno lakši, mekši, glatkog, osvježavajućeg okusa – idealan za koktele.
Iako nije imao nekih većih prigovora na demonstraciju barmenskih vještina prekjučer okupljenih kandidata u hotelu “Falkensteiner Club Funimation”, Madić je po završetku natjecanja naglasio kako se nada da će prisutni, a i općenito hrvatski barmeni, još više poraditi na sebi.
– Osobno mi je drago da su se večeras ovdje prisutni zadarski barmeni odazvali u tako velikom broju, posebice zbog toga što smo ovo natjecanje organizirali da dođu barmeni koji možda i nisu završili nikakve škole za barmene, ali rade u baru. Vjerujem da će im ovo iskustvo koristiti jer mi danas u Hrvatskoj još uvijek, da se tako izrazim, “tapkamo u mraku” u ovoj profesiji. Najviše mi je žao kada mi ljudi kažu da se zimi ne piju kokteli, što je najveća neistina našeg posla. Evo nedavno sam bio u Finskoj gdje je sasvim uobičajeno piti koktele i na minus 40. Kod nas je kokteli uglavnom piju ljeti kada po našim barovima dominira popularni “Sex on the beach”, što je svakako sjajan koktel, no ne i jedini. Ljudi su slabo upoznati s koktel trendovima, posebice zimskim koktelima koji se rade s “Martinijem” ili “Martellom” ili, pak, izvrsnom “Havana Club sedmicom”. Trendovi u pripravljanju koktela su što više raznovrsnog povrća, voća i začinskog bilja, bez puno sirupa, već prije svega domaćih “home made” sastojaka, istakao je Madić naglasivši kako je poanta svega želja vlasnika lokala da u svoj bar uvrsti koktel kartu, da ima profesionalno obučenog barmena, kvalitetna pića, primjerene čaše i dekoraciju, kao neminovne preduvjete hvatanja koraka sa svijetom.
Uz njega na natjecanju su sudjelovali Mate Morić, Danijel Knežević, Ivan Čobanov, Denis Memedovski, Andrija Sikirić, Davor Budan, Siniša Kramar, Goran Ležaić, Ivica Jordan, Mate Nemarić i Šime Radulić.