Gotovo je idejno rješenje za projekt izmještanja državne ceste 306 do D8 na području Bilog Briga u Zadru, u dužini dva i pol kilometra. Riječ je o novoj zadarskoj zaobilaznici, velikoj investiciji Hrvatskih cesta u suradnji s Gradom Zadrom.

Iz Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo, pod vodstvom pročelnika Darka Kasapa, dostavili su nam idejno rješenje kojeg potpisuje splitski Geoprojekt. Iz njega je vidljivo kako će nova četverotračna cesta nadoknaditi broj rotora u Zadru. Jedan će zamijeniti semaforizirano raskrižje Zagrebačke ulice i Ulice Akcije Maslenica, kod Supernova centra Zadar.

Upravo taj dio projekta predstavlja najveću prometnu novinu u Zadru. Kako nam je objasnio diplomirani inženjer građevine Marko Meštrović iz gradske uprave, iznad deniveliranog rotora podići će se stupovi, odnosno svojevrsni podvožnjak, kako bi vozači koji se kreću u glavnom smjeru mogli voziti bez zaustavljanja.

Sljedeći rotor nalazi se u liniji s ulicom Put Biliga, dok će se treći izgraditi između odvojaka Ulice Grbice, u čijoj su blizini planirana dva uključenja na postojeću zaobilaznicu, Ulicu Hrvatskog sabora. Zbog planirane urbanizacije tog područja u budućnosti, idejno rješenje obuhvaća i izgradnju dva podvožnjaka. Trenutno se uz koridor nove zaobilaznice većinom nalaze makadamski putevi i polja, a imovinsko-pravne odnose rješavat će Grad Zadar, koji je preuzeo tu financijsku obvezu u velikom projektu Hrvatskih cesta.

O vrijednosti cijele investicije i datumu realizacije još je teško govoriti. Idejno rješenje sada služi kao polazište za studiju utjecaja na okoliš kojeg zajednica ponuditelja, Geoprojekt iz Splita i Mobilita Evolva iz Zagreba, mora isporučiti do kraja godine.

Dugoročni cilj je dobiti četverotračnu cestu do Žmirića, no HC još uvijek nije objavio natječaj za rekonstrukciju tog raskrižja.