U emisiji „Na mladima svijet ostaje” Radija 057 peodstavio nam se Luka Grobenski, danski student zadarskih korijena i bivša Red Bullova zvijezda koji je stazu, gume i utrke zamijenio svijetom poduzetništva. On je sa sestrom Petrom Grobenski, inače modnom dizajnericom i vlasnicom Belle Époque Fashion, pokrenuo ICBD brend koji je Hrvatskoj prvi predstavio proizvode od industrijske konoplje.
– Prvi faktor mog zaokreta je bio taj što je poduzetništvo jednostavno bilo dio mog odrastanja, a drugi glavni faktor je taj što smatram da su u poslovnom svijetu pravila i zakoni za sve isti. U utrkama se bilo teško natjecati s imućnijim timovima i vozačima. Nepravedno bi se ispostavilo ne da pobijedi onaj najbolji. U poduzetništvu – sve je na meni, odnosno da sam ponudim što bolje proizvode i usluge te doprinosim vrijednost ljudima kada je riječ o zdravlju i kvaliteti njihovog života, kaže Luka i priznaje da, kad je riječ o kartingu i sportu, „nikad neće nestati tog sjaja u njegovim očima”.
Riječ je o CBD-u, sastojku konopljinog ulja koji povoljno utječe na smirivanje stanja poput anksioznosti, tjeskobe, bolova i upalnih procesa. Uz to, poboljšava koncentraciju i pamćenje. Slušajući potrebe svoje kupce, brat i sestra Grobenski odlučili su ponuditi i CBD ulje s okusom. Odabir je pao na kombinaciju okusa maslina i limuna naziva Olive Fresh. Lukin i Petrin ICBD je prvi hrvatski brend koji na tržište donosi taj novitet, a ovdje se i proizvodi i najviše prodaje.
– Radi se o velikom trendu i novoj industriji koju su obilježile određene stigme, ali izgledala mi je to dobra prilika – da među prvima uđem u nešto ovakvo, pa se dalje samo nastavim širiti. Optimizam je po meni jedan od najbitnijih aspekata poduzetništva. Imam realističan pristup i svjestan sam u što ulazim, ističe mladi poduzetnik.
Hrvatskoj je tržište postalo otvoreno za proizvode od konoplje otkada je Ministarstvo poljoprivrede dozvolilo uzgoj konoplje i proizvodnju proizvoda čiji je udio manji od 0,2 posto THC-a.
– Znam se susretati s negativnim komentarima, jer pokraj te stigme oko konoplje, možda je stvar u ljubomori ili u tome što ljudi ne vjeruju da možeš početi i stvoriti nešto sam. Ne utječe to previše na mene, trudim se biti pozitivan i razumijem te ljude, a volio bih nekoga i potaknuti da počne razmišljati na neki potpuno drugačiji, pozitivniji način.
Luka u Danskoj studira prodaju i marketing, pa smo ga upitali je li naučio više iz teorije ili iz prakse:
– Nema sumnje da sam najviše naučio iz prakse. Najviše sam naučio u posljednjih godinu dana kad sam ušao u tu cijelu priču, jer sam morao ne napisati akademski rad ili odgovoriti na pitanje, već riješiti problem. A ideja je bila da moj proizvod završi u rukama zadovoljnog kupca. Preporučio bih svakom tko ima viziju da krene i pogriješi ako treba. Meni je ovo bila jedna od najboljih odluka koju sam donio u životu, zaključuje Luka koji na ovoj čvrstini i disciplini može zasigurno zahvaliti svojoj uspješnoj sportskoj karijeri dugoj 12 godina.