ZADAR- U Marini Dalmacija prije dva dana urušio se gat pa je Lučka kapetanija donijela rješenje o sanaciji tog važnog dijela lučke infrastrukture i sve što je proceduralno u takvoj situaciji. Uzrok potonuća gata koji se odlomio nije nevrijeme niti ljudski faktor, već dotrajalost građevinskih elemenata u moru.

SAS Stanislava Antića je izgradio tu najveću marinu na Jadranu prije više od tri desetljeća. Ona je posljednjih godina dio lanca D-Marin kojim upravlja turska Dogus grupacija iz koje smo na naš upit dobili spremno priopćenje iz kojeg je očito da je ovaj incident bio posljednji alarm za već spremnu rekonstrukciju.

Iz D-Marin Hrvatska su se službeno očitovali:

U srijedu, 11. rujna u popodnevnim satima, urušio se jedan gat u marini D-Marin Dalmacija, na kojem se inače vezuju samo dva plovila. Sva relevantna državna tijela su obaviještena o predmetnom događaju (puknuće i urušavanje gata). Nitko nije ozlijeđen, dok je materijalna šteta na ta dva plovila neznatna budući da imaju manje ogrebotine.

Prije dvije godine uočene su prve promjene na određenim gatovima radi čega je angažirana tvrtka Pomgrad kako bi izvršila kompletan izvid i detaljnu analizu stanja armirano betonskih gatova koji, naravno, imaju svoj vijek trajanja. Marina Dalmacija je izgrađena krajem 80-tih godina pred sam početak rata tako da joj je stvarno operativno poslovanje započelo po završetku rata. Također, prije dvije godine, Marina je krenula s pripremom projekta rekonstrukcije gatova u marini, sukladno svim propisima i zakonima ishođenju suglasnosti za rekonstrukciju gatova od strane resornog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Po dobivanju iste, pokrenut je postupak ishođenja građevinske dozvole od strane Ministarstva graditeljstva te smo nakon nešto više od godinu dana čekanja, dozvolu i dobili 5. rujna ove godine.

Planirani početak radova je listopad, a zbog obima posla te gotovo stopostotne popunjenosti marine, radovi će se odvijati u fazama tijekom sljedeće tri do četiri godine budući da se građevinski radovi mogu odvijati samo u periodu od listopada do kraja ožujka i to po sistemu gat po gat. Izvođač radova s kojim je potpisan ugovor je tvrtka Pomgrad inženjering d.o.o. Baze stupova i sami stupovi su u dobrom stanju te će se mijenjati samo prednapregnuti rasponski nosači (gazišta gatova) i to na sva 44 gata. Prosječna dužina jednoga gata u marini je oko 80 metara, s tri metra širine. Naši klijenti i poslovni partneri su o tome obavješteni, navodi se u njihovom priopćenju.

Ovo su fotografije koje svjedoče o tom incidentu: