Iza Zadra je još jedna uspješna turistička godina. Unatoč brojnim strahovanjima od konkurencije dtugih tržišta, manjeg broja niskotarifnih letova, ograničenih hotelskih kapaciteta, Zadar je još jednu sezonu bio hit destinacija na svjetskom turističkom tržištu. Nakon što je 2016. godine proglašen destinacijom godine (European Best Destination), uslijedila je promocija u brojnim svjetskim magazinima, ulazak u različite izbore najgradova i mjesta koja bi trebalo posjetiti, a “šećer na kraju” došao je u listopadu, kada je Lonely Planet, najpopularniji turistički vodič na svijetu, uvrstio Zadar u top 10 gradova koji se moraju posjetiti.
“Riječ je o destinaciji koja se u potpunosti izdigla iz pepela ratne prošlosti i koja danas uživa status živahne kozmopolitske destinacije u kojoj posjetitelji mogu otkriti odlične barove i opuštajuće kafiće, antičke ruševine, inovativne muzeje i autohtone rustikalne restorane. Energija i vreva grada izvrsno su ukomponirane u drevnu povijest, koja je posvuda uklesana u krajolik i arhitekturu. Ovo je kutak raja sa stavom u koji će se putnici sigurno zaljubiti”, naveo je glavni urednik magazina.
Stoga ne čudi da je iza Zadra još jedna rekordna turistička godina. Od siječnja do prosinca Zadar je ove godine (bez nautike, prema podacima sustava eVisitor) posjetilo 546.226 turista, koji su ostvarili 1.899.835 noćenja, što je 55 u dolascima i 1% u noćenjima više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Međutim, kada se tome pribroji nautika (97.547 noćenja), dolazi se do brojke od 1.997.382, što znači da će i uz skromnije dolaske u prosincu biti premašena dva milijuna noćenja.
Zadovoljstvo turističkim rezultatima pred kraj godine izrazio je i zadarski gradonačelnik Branko Dukić, koji je objasnio što Zadar čini na podizanju turističke ponude, posebice izvan glavne sezone.
– Ako postoji grad u kojem se kroz dugi period promišlja strateški onda je to Zadar. Autocesta praktički do samog grada, subvencioniranje zračnog prijevoza, izgradnja Gaženice omogućili su turistima lagan dolazak do grada. S druge strane najveće atrakcije nastale u Hrvatskoj posljednjih 30 i više godina su Morske orgulje, Pozdrav suncu, ali i naš Muzej stakla. Grad je od lani i pod UNESCO-ovom zaštitom tako da se vizija polako ostvaruje. Istina je da svi gradovi uz obalu imaju problem sa zadržavanjem stanovništva u gradskoj jezgri, drugi čak i puno više nego mi. Na nama je osigurati bolju kvalitetu života u jezgri, zadržati sve funkcije grada poput škole i vrtića, a ono gdje vidimo najveći prostor za pomak je osiguravanje parkinga za stanare Poluotoka. I tome pristupamo strateški i vjerujem da ćemo do kraja mandata napravit bitan pomak i u tom pravcu, govori Dukić.
Zadar je sa svojom spomeničkom baštinom, a odnedavno i „markicom” Unesca, i te kako definiran u smislu atraktivnog kulturnog središta. Također, njegovo okruženje s četiri nacionalna parka i tri parka prirode pozicioniraju ga na turističkom tržištu cijelog svijeta.
– Do prije nekoliko godina bili smo „otkriće”, pa smo tako proglašeni „European Best Destination” 2016. godine, u nacionalnim okvirima u Večernjem listu prošle godine najboljom jadranskom destinacijom, a ove godine uvršteni smo u prvih 10 svjetskih odredišta prestižnog turističkog vodiča Lonely planeta „Best in travel 2019″. Novim proizvodima i atraktivnim sadržajima započeli smo razvoj sportskog turizma (okosnicu čini suvremeni sportski centar Višnjik), ali i niz međunarodnih sportskih manifestacija poput međunarodne utrke „Wings for Life” ili „Outdoor festivala”. Razvijamo i gastronomsku „markicu” preko jedinstvenog „Tuna, sushi & wine festival”. Tu je i upravo aktualni Advent, kao uspješan projekt revitalizacije povijesne jezgre u zimskim mjesecima i konkretan proizvod koji doprinosi razvoju cjelogodišnjeg turizma u Zadru. To je prilika i našim građanima da se malo opuste, da se druže u staroj gradskoj jezgri, a zadarskim ugostiteljima i obrtnicima to je svakako prigoda za dodatnu zaradu, kaže gradonačelnik.
Što se tiče aktualnih brojki i izvješća Turističke zajednice Grada Zadra, najveći promet turista ostvarili su grad Zadar (1,27 milijuna noćenja) te mjesta Petrčane i Kožino, a potom slijede Mail i Veli Iž, Molat i Ist. U srpnju i kolovozu zabilježeno je više od milijun noćenja, odnosno maksimum s obzirom na postojeće kapacitete. Prosječno trajanje boravka turista je 3,48 dana, čak 55% noćenja ostvareno je u privatnom smještaju (33% u hotelskom), a najviše je turista stiglo iz Njemačke (342.070).
U Gradu se već pripremaju za sljedeću godinu, koja će prema najavama biti opet uspješna i rekordna, u broju turista i zaradi svih koji su uključeni u ovu gospodarsku djelatnost.