Na današnjoj konferenciji za novinare o koncesiji u zadarskoj luci Gaženica u Hrvatskom saboru govorili su saborski zastupnik Miro Bulj, koji je tematskom sjednicom na Odboru za pomorstvo, promet i infrastrukturu otvorio slučaj sporne koncesije, te politički tajnik Mosta i saborski zastupnik Nikola Grmoja.

Zastupnik Grmoja je podsjetio kako je luka Gaženica bila izuzetno važan strateški projekt, koji je porezne obveznike stajao milijardu i pol kuna, a slučaj Gaženica i spojena cesta Zadar II - Gaženica su i predmet sudskog postupka. Bivšeg ministra prometa Božidara Kalmetu, državnog tajnika Zdravka Livakovića, te bivše šefove Hrvatskih autocesta i Hrvatskih cesta tereti se da su izvlačili milijune kuna iz ovih projekata, a za svega 17,6 kilometara spojene ceste do luke plaćeno je preko 600 milijuna kuna.

Zastupnik Bulj je istaknuo da se luka Gaženica, u koju je zajedno sa spojnom cestom uloženo preko dvije milijarde i dvjesto tisuća kuna, danas daje u koncesiju tvrtki iza koje stoji turski Global Port Holding, na 20 godina za ukupno 32 milijuna kuna.

„Upravo zbog potrebe da se ispitaju okolnosti sporne koncesije, sazvao sam prošli mjesec tematsku sjednicu u Hrvatskom saboru, na kojoj se ministar pomorstva, prometa i infarstrukture Oleg Butković nije pojavio. On je „pilatovski" oprao ruke od ovako važnog problema iz svoga resora, projekta koji je sa svim ulaganjima praktički skuplji od Pelješkog mosta. Na slijedećoj tematskoj sjednici morat će objasniti što se zaista događa, jer je ovo velika afera, a on je odgovoran kao ministar prometa", rekao je zastupnik Bulj.

Istaknuo je kako je u javnost je izašla studija francuske tvrtke rađena za luku Gaženica iz 2012., o kojoj nitko ništa nije znao, niti se na tematskoj sjednici spominjala.

„Ta studija koju je Kalmeta masno platio bila je skrivena, a sada smo tek saznali da osim te studije postoji još jedna koju je napravio Pomorski fakultet u Rijeci. No, autori studije nisu bili na tematskoj sjednici, niti je studija prezentirana na Odboru. Jednostavno, u ministarstvu prometa sada se ponašaju kao da je riječ o nekoj bovi usred mora, a ne o važnoj luci. Smatram da privatni interesi lokalnih moćnika uz blagoslov politike kumuju odluci o koncesiji luke Gaženica i da ta odluka ide na štetu građana i države. Izgrađena luka i terminal daju se na korištenje za 10 kuna po metru kvadratnom, a toliko stoji najobičnije sidrište za koje nije potrebna nikakva infrastruktura", istaknuo je Miro Bulj.