Magla je prošlih dana omela zračni promet u Hrvatskoj, a dosta otkazanih letova zabilježeno je u Zadru. Samo jučer ujutro na stranicama Zračne luke Zadar pronašli smo informaciju o otkazivanju letova za Berlin, Zagreb i Bruxelles te dolaske iz Pule, Berlina i Bruxellesa. Kako nam kaže glasnogovornik ZL Zadar Nikola Barać, od petka 13. 10.2 017. do jučer u Zračnoj luci Zadar zbog magle otkazano je ukupno 14 letova (dolazaka i odlazaka). Svi putnici u odlasku zbrinuti po svim kompanijskim pravilima, a poštivani su i svi sigurnosni standardi.
Dio letova koji nije realiziran prema planu, sa slijetanjem u Zadar, ne vodi se otkazanima. Naime, kada avionu u letu dođe informacija da ne može sletjeti na aerodrom u magli, on slijeće u neku susjednu luku te se putnici dalje transferiraju cestovnim prometom. Takvi dakle letovi ne ulaze u statistiku o otkazima.
Koliko takve situacije znaju biti iritantne svjedoči primjer naše čitateljice, čija je tetka iz Pariza preksinoć trebala stići Ryanairovim letom. Kada je avion stigao do Lošinja, kako je vidjela na aplikaciji kojom je pratila let, naglo se okrenuo i sletio u – Trst. Umjesto dolaska u kasnim večernjim satima, putnike se smjestilo u autobuse i poslalo prema Zadru, gdje su stigli tek oko sedam sati ujutro.
U Zračnoj luci kažu kako nisu nadležni za određivanje destinacije na koju će avion sletjeti, iako bi bilo logično da to bude najbliža koja nije u magli, odnosno Split. Iz neslužbenih izvora ipak doznajemo da se takve situacije kod Ryanaira događaju s posljednjim letovima dana. U slučajevima otkazivanja slijetanja, oni se tada prizemljuju samo u luke koje su Ryanairova baza, gdje imaju riješen smještaj za pilote i osoblje te popratno osoblje za održavanje aviona. Tako da nesretni putnici koji se nađu u takvom avionu ne mogu niti primirisati Zadar, već ih se spušta u Trst, Veneciju…
Čitateljica je bila posebno revoltirana činjenicom da avioni na zadarski aerodrom ne slijeću u magli, jer po toj logici u gradovima na sjeveru Europe ne bi nikada slijetali. Barać, međutim, kaže kako je Zračna luka Zadar opremljena je ILS (Instrumental Landing System) Cat I uređajem za precizno instrumentalno slijetanje.
– Što se tiče granice za sigurno slijetanje po uvjetima smanjene vidljivosti, u ovom slučaju magle, minimalna vidljivost za sigurno slijetanje u takvim uvjetima iznosi 800 metara. Kako je u proteklim danima vidljivost rano ujutro i kasno navečer varirala između 100 i 300 metara došlo je do otkazivanja letova, zaključuje Barać.