ZADAR – U Zračnoj lici Zadar odvijaju se radovi na sanaciji jedine aerodromske piste koji su ugovoreni s tvrtkom Colas Hrvatska za 8,950.251 kuna bez da se provelo javno nadmetanje.
Može li državna institucija ugovarati posao u tolikom iznosu u pregovaračkom postupku bez javne nabave, pitanje je na koje odgovor trebaju dati nadležne institucije.
Direktorica Zračne luke Irena Ćosić preuzela je na sebe odgovornost, jer se našla pred ultimatumom Agencije za civilno zrakoplovstvo koja je naložila da ukoliko radove ne počnu do 31. prosinca 2015. pista će se zatvoriti. A što je aerodrom bez piste?
Za direktoricu nema dileme: neka mene okrive, ali aerodrom se ne smije zatvoriti.
Ona je danas, nakon napisa u Večernjem listu,pisala očitovanje ravnetelju Agencije.
– Umjesto da se piše kako se ulaže novac u sanaciju piste što je dobro za dolazeću sezonu (nalaz HACZ je nalagao otklanjanje nesukladnosti na pisti do 31.12.2015.), jer bi se u protivnom promet ne bi mogao odvijati na toj dužoj uzletnoj eletnoj stazi i opremljenoj sa ILS-om , sad se razglaba zašto smo ugovorili izvođača na legalni način, putem pozivnog natječaja sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi, navodi u svom odgovoru na naše pitanje kada je Agencija to naložila i jesu li u pitanju bili novci. Direktorica Zračne luke u studenom prošle godine u javnosti se pitala odakle će naći 10 milijuna kuna za naloženu sanciju još prije ljeta.
– Naravno da je i novac u pitanju s obzirom na izbore i postizborna događanja kada još ne znamo resornog ministra niti je donesen državni proračun. A zašto nismo prije išli u natječaj? Bilo je i nekih očekivanja da bi se eventualno mogao prolongirati taj rok koji nam je u listopadu definitivno potvrđen kao neodgodiv. Kako se radi samo o sanaciji postojećeg habanog sloja asfalta napravljena je projektna dokumentacija s troškovnikom što je bilo dovoljno za postupak odabira izvođača i radova koji su u tijeku, uz stručan nadzor na izvođenjem radova, pojasnila je u pisanom odgovoru direktorica zadarskog aerodroma.
Ona dodaje kako u svemu nema nikakvih afera ni ništa spektakularnog.
– Ove zime morali smo odraditi sanaciju u znatno većem obimu nego prethodnih godina, kada su se sanirale površinske pukotine, istaknula je direktorica Irena Čosić.
Naime, pista se već godinama krpa, vrijeme je uradilo svoje, a Agencija je osnovana kako bi provodila EU standarde i međunarodne propise.
Zapravo je direktorica Zračne luke Zadar postupila vrlo hrabro u situaciji kada nitko nije spreman preuzeti odgovornost za svoj posao te u međuprostoru dviju Vlada koje formalno jesu vlasnici aerodroma. No, pitanje je jesu li i gazde kada treba dati novac?