ZADAR- Raskrižje Murvičke ulice s Ulicom Hrvoja Čustića napravljeno je u sklopu Nacionalnog programa za sigurnost prometa iz kojeg je financirana sanacija te crne točke.
– Za razliku od prijašnjeg stanja, kojeg smo pratili da bi na osnovu učestalih sudara raskrižje uvrstili u taj program, novo rješenje je ipak sigurnije, kazao nam je to Božidar Budiša, voditelj Odsjeka za sigurnost cestovnog prometa PU zadarske. Prema projektu kojeg je napravila ovlaštena tvrtka iz Zagreba na tom raskrižju napravljen je rotor, posao izvedbe financiran je u suradnji s Gradom Zadrom, koji je te ulice preuzeo od Županijske uprave za ceste.
– Međutim, prostorna skučenost dovela je do toga da je postojeće rješenje još uvijek u procesu praćenja i stvaranja boljih uvjeta sigurnosti.- Rotor je napravljen od kamenih kocki, kako bi se po njemu moglo gaziti, odnosno voziti, jer je raskrižje ograničenih gabarita. Da se rotor izdigao ili ogradio, onda kroz kružni tok ne bi mogli prolaziti autobusi i kamioni, pojašnjava Budiša. Voditelj Odsjeka za sigurnost cestovnog prometa najavio nam je kako će iz PU zadarska intenzivnije pratiti to raskrižje nakon otvaranja Ulice Hrvoja Čustića za promet. Ta će ulica kada se spoji na Ulicu Domovinskog rata biti važna gradska prometnica.
– Ostajemo u obavezi poboljšanja tog prometnog rješenja koliko god je to moguće. Spremni smo na sugestije i nova rješenja, ističe Budiša.
Prema projektu raskrižje je dodatno osvijetljeno. Signalizacije je vidljiva, zahvalni smo gradskoj komunalnoj službi koja je obojila rubove rotora, a sada smo postavili i tzv. mačje oči kako bi se obilježio rub rotora, dodaje Voditelj Odsjeka za sigurnost cestovnog prometa.
U stvaranju sigurnosti tog raskrižja, koje je tamošnjim stanarima došlo do samog ulaza u kuće, važni su i vozači i njihova prometna kultura. Iako je u Zadru sve više rotora, pitanje je znaju li svi vozači pravila vožnje u kružnom toku.