ZADAR– Agencija regionalnog razvoja Zadarske županije, poznatija kao ZADRA, izradila je i nedavno predstavila strategiju razvoja Grada Zadra.
Slična strategija već je izrađena za Zadarsku županiju.
Za Zadarsku županij, koja je osnivač te agencije rade strategiju turističkog razvoja, koja će biti daleko jeftinija nego što su nam to neki nudili, više puta je isticao zadarski župan Stipe Zrilić.
Tako će Županija prvi put dobiti strategiju razvoja turističkih potencijala za razdoblje do 2013. godine. U izradi te strategija, koja će se na jesen predstaviti javnosti, sudjelovali su stručnjaci sa zadarskog sveučilišta po pod vodstvom Božene Krce Miočić. Sveučilišni tim za svoj rad zaradio je 180 tisuća kuna.
Njih je angažirala Agencija u ime koje je voditelj tima određen Josip Matassi koji je u Veneciji stekao titulu turističkog menadžmenta.
Agenciji je ponuđena i izrada strategije kulturnog razvoja Zadarske županije. – To nismo mogli prihvatiti jer jednostavno nemamo ljude koji su osposobljeni za to područje koje je teško egzaktno odrediti, kazala nam je Sanja Peričić, ravnateljice Agencije.
Stoga je Zadarska županija angažirala Pelikan Consult u vlasništvu Jadranke Pelikan, diplomirane inženjerke i bivše predsjednice Eko Zadar na izradi te strategije, a Agencija ostaje koordinator i preko nje će se platiti rad na tom dokumentu.
– Nema puno specijaliziranih agencija koje to rade, a one koje postoje jako su skupe, kazao nam je Ivan Šimunić pročelnik društvenih djelatnosti Zadarske županiji.
Pelikan Consult, iako ima reference rada na projektima iz prirodnih znanosti, poznaje metodologiju rada, a bili su i povoljni s financijskom ponudom, dodaje Šimunić.
Pripreme su počele krajem prošle godine, a hoće li strategija biti završena krajem ove godine, Šimunić nam je nije znao reći. Na pitanje zbog čega u ovom slučaju nisu angažirali postojeći ljudski kapital sa Sveučilišta, pročelnik nam je rekao kako je sociolginja Željka Tonković (koja je doktorirala na temi kulturne mreže u Zadru, op.a) radila analizu provedene ankete.
Anketa za strategiju kulturnog razvoja provedena je na uzorku od 600 ispitanika, a za turistički razvoj anketni upitnik popunilo više od 1500 ispitanika.
Sve te strategije važne su zbog EU, kao dokument s mjerama i prioritetima, koji prethodi bilo kakvom projektu koji se kandidira za novac iz strukturnih fondova.