ZADAR – Zadrani koji nisu na vrijeme platili kaznu za parkiranje nakon jedne opomene od komunalne tvrtke “Obala i lučice”, drugu će opomenu dobiti od tvrtke Coface Hrvatska.
Riječ je o relativno novom načinu naplate potraživanja pa se mnogi naši sugrađani iznenade kad vide da im opomena za neplaćeno parkiranje dolazi od neke sasvim nove tvrtke i to iz Zagreba.
Pisma opomene
Malo smo “prosurfali” internetom te pronašli da Coface Hrvatske nudi usluge upravljanja potraživanjima koje pokrivaju proceduru cijelog potraživanja, od generiranja, preko slanja faktura i pisma opomene do naplate nepodmirenih iznosa.
Coface Hrvatska je član francuskog Cofacea, grupe s više od 50 godina iskustva u području kreditnog osiguranja i upravljanja te više od 78.000 kupaca u 99 zemalja na pet kontinenata. Jezgra usluga Cofacea je Common Risk System koji sadrži informacije o više od 41 milijun tvrtki u cijelom svijetu.
Coface Hrvatska s tvrtkama sa zadarskog područja surađuje nekoliko godina, a kako nas je informirao Zlatko Doskočil, voditelj regionalnog ureda prodaje, najviše surađuje upravo s “Obalom i lučicama”.
– Na zadarskom području imamo i drugih klijenata koji koriste naše usluge naplate potraživanja i procjene boniteta. S “Obalom i lučicama” surađujemo od 2006. godine i to je za sada jedina zadarska komunalna tvrtka s kojom smo u poslovnom odnosu. No to ćemo, svakako, nastojati promijeniti te koristeći pozitivna iskustva i vrlo dobre rezultate s parkingom uspostaviti suradnju i s drugim komunalnim poduzećima, navodi Doskočil.
Zanimalo nas je koliko usluga Cofacea Hrvatska košta tvrtku “Obala i lučice” te u gdje je tu računica, odnosno zar ne bi bilo kojoj tvrtki bilo jeftinije da sama potražuju svoja dugovanja.
Bez naplate nema zarade
– Svi ugovori se baziraju na određenom malom postotku od uspješnosti, odnosno iznosa koji Coface Hrvatska uspije naplatiti za svoga klijenta, u ovome slučaju “Obalu i lučice”. Ako nema uspješne naplate, nema ni zarade za našu tvrtku. Na taj način našu zaradu direktno vežemo uz pruženu korist klijentu. To je pošten i transparentan poslovni odnos uzajamnog povjerenja, a koristi su višestruke, tvrdi Doskočil te objašnjava:
– Pored bolje i brže naplate, troškovi korištenja vlastitih resursa u naplati su najčešće veći od onoga što se agencijama poput naše plaća za obavljanje tih poslova.
Pitamo i koja je razlika između opomene koju pošalje “Obala i lučice” i opomene Coface Hrvatske te zašto bi opomena Cofacea dužnika trebala potaknuti da plati dugovanja prije negoli opomena tvrtke koja potražuje dug.
– Naša tvrtka se uslugama naplate potraživanja bavi dugi niz godina profesionalno. Kao i svaka druga poslovna aktivnost, ona zahtijeva poseban trening i osposobljavanje ljudi koji se time bave. Komunikacija s dužnicima, radne operacije i postupak su detaljno razrađeni radi maksimalne uspješnosti što je, svakako, više nego u slučaju da klijenti sami pokušavaju naplatiti svoja potraživanja. Uspješnost, ali i vrijeme naplate je osjetno bolje u slučaju korištenja profesionalnih agencija. S druge strane i troškovi angažiranja kada ih usporedimo s korištenjem vlastitih ljudskih resursa u naplati su najčešće niži te su koristi uistinu višestruke, kazao je Doskočil koji je objasnio i što se događa ako dužnik ne plati dug ni nakon opomene.
Naime, dužnici koji ne plate ni na intervenciju Cofacea obično bivaju proslijeđeni na daljnji sudski postupak koji uključuje dodatne znatne troškove za dužnike.