Lučka uprava Zadar (LUZ) na svojoj se službenoj web stranici pohvalila “povijesnim prometnim rezultatima koje nastavlja stvarati nova putnička luka Gaženica” .
Iz objave se ne zna tko je autor te statistike i tumačenja. Da bi to pitali u Lučkoj upravi moramo se obratiti PR agenciji Hauska & Partner koju je ljetos za sto tisuća kuna angažirao ravnatelj Robert Škifić. Nakon što su novinari posegnuli za dostupnijim izvorima informacijama, on je uveo pravila komunikacije unutar LUZ-a i prema javnosti te državne službe od javnog interesa.
Zato je objava onakva kakvu su servirali na stranici LUZ-a:
U prvih devet mjeseci u Gaženici i gradskoj luci evidentirano je 30 tisuća putnika više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
– Znakovito je da se dobri rezultati bilježe nakon rekordne 2017. godine uz jednu primjetnu promjenu trendova – međunarodni promet bilježi nove velike poraste dok stagnaciju bilježimo samo na domaćim linijama u gradskoj luci, poručuju iz LUZ-a.
Naime, promet putnika u domaćem prometu u Gaženici iznosi 1.169.851 putnika što je rast od 3,79% u odnosu na lani, dok je kroz gradsku luku prošlo 778.838 putnika što je pad od 4,67%. Uz putnike, ukrcalo se i ukupno 383.086 vozila što je rast od 6,55%. Sveukupno, promet putnika u domaćem prometu je skoro na istim razinama kao prošle godine odnosno raste za 0,24% u usporedbi s prethodnom godinom, informacija je iz Lučke uprave Zadar.
Što se tiče međunarodnog prometa, ova državna institucija uz brojke je uputila i apel predstavnicima lokalne samouprave za uvođenje cjelogodišnje međunarodne trajektne linije za Anconu.
– Promet putnika u međunarodnom linijskom prometu iznosio je 38.632 putnika što je rast od 0,26% u odnosu na isti period prošle godine. Linija je prometovala nešto kraće nego prošle godine (5 dana) pa možemo zaključiti da se radi o praktički istim, možda malo boljim rezultatima. Međutim, skraćivanje perioda i frekvencije dolaska u posljednjih 10 godina od strane brodara učinile su upitnom budućnost ove linije i veliko je pitanje što možemo očekivati u budućem periodu – vrijeme je da se i lokalna zajednica i Grad Zadar aktivnije uključe u ovu problematiku kako bi se ova linija očuvala, bilo u vidu subvencija, bilo u vidu podrške i promocije ovog prometnog pravca, po mogućnosti, zajedno sa Gradom Ancona, uz jednu širu stručnu i političku platformu koju bismo zajedno gradili sa partnerima sa druge strane obale (organizirani posjet Anconi/Zadru na više razina, sporazumi o suradnji na zajedničkoj promociji pravaca prema ciljnim skupinama/potencijalnim korisnicima u Italiji i Hrvatskoj – brodarima, turistima, domaćoj javnosti,…)
U prvih devet mjeseci promet vozila u međunarodnom prometu iznosio je 8.218 vozila što je rast od 1,3% u odnosu na isti period prošle godine. Sveukupno, na području kojim gospodari Lučka uprava Zadar evidentiran je međunarodni promet u kojem sudjeluju putnici s kruzera od 178.107 putnika što je rast od 17,6%. Upravo je međunarodni promet u prvih devet mjeseci, poručuju iz LUZ-a, učinio ovu godinu uspješnom – pogotovu u svjetlu činjenice da je i prihodovno neusporedivo značajniji od domaćeg prometa.
No jedan dio luke Gaženica ipak bilježi pad. Riječ je o teretnoj luci kroz koju je prošlo 6,5 % manje brodova nego lani.
– Obzirom na sveukupno malu frekvenciju prometa brodova kao i tereta u teretnoj luci, samo jedan veći tanker može značajno promijeniti ukupnu sliku tako da se trendovi do kraja godine mogu promijeniti.