Zadrani su konačno dočekali najavljivane prigodne poštanske marke iz serije Hrvatski turizam s prikazom zadarskih turističkih atrakcija Pozdrava suncu i Morskih orgulja.
Svečana promocija maraka održat će se u srijedu, 1. lipnja u 18,00 sati na zadarskoj rivi pokraj Morskih orgulja.
Marke će predstaviti dr. sc. Željka Čorak predsjednica Povjerenstva za izbor likovnih i grafičkih rješenja poštanskih maraka RH i dr. sc. Stela Prislan Fujs iz Ureda za korporativni marketing i razvoj Hrvatske pošte d. o. o. Na promociji će govoriti i gradonačelnik Zadra Božidar Kalmeta, arhitekt Nikola Bašić, direktor TZ grada Zadra Ante Rados. Igor Černigoj, predsjednik Hrvatskog filatelističkog društva Zadar predstavit će prigodni poštanski žig posvećen Morskim orguljama i Pozdravu Suncu.
Prigodni žig bit će u uporabi na dan puštanja u promet zadarskih maraka, 1. lipnja u pošti na Poluotoku, a od 17,00 sati na štandu HP pored Morskih orgulja. Na štandu će se moći kupiti razglednice, nove marke i ostali poštansko – filatelistički proizvodi, te dobiti otisak prigodnog žiga. Štand će imati i poštanski sandučić za slanje pošte.
Idejno rješenje prigodne omotnice i žiga osmislio je Igor Černigoj, predsjednik Hrvatskog filatelističkog društva Zadar. Cijeli žig stilizirani je prikaz zadarskih instalacija. Kružnica žiga predstavlja Pozdrav suncu, a “skalinada” unutar žiga, iz kojih “izlaze note”, predstavlja Morske orgulje. Žig svojom jednostavnošću i neposrednom porukom jako dobro korespondira s likovnim rješenjem poštanskih maraka i ilustracijom na samoj omotnici koju je za ovu prigo-du grafički obradio Moris Nakić. Ovo je 105. prigodni poštanski žig izdan u 79 godina postojanja Hrvatskog filatelističkog društva Zadar (od 1947. god.).
U okviru programa poznati zadarski oktet “Pieta” otpjevat će tri skladbe: Pozdrav suncu, Morske orgulje i Zadarski barkajoli za koje je glazbu i aranžman napisao Šime Relja, inače voditelj ove pjevačke skupine.
– Izdavanje poštanskih maraka prati i naš ilustrirani prigodni poštanski žig. Prigodni žigovi svojim motivom često promoviraju i turističke vrijednosti neke zemlje. Ovaj način promidžbe u svijetu, prije svega koriste države kojima je turizam jedna od najunosnijih gos-podarstvenih djelatnosti. Nije tajna da najjače turističke zemlje u Europi poput Francuske, Španjolske, Italije, Grčke ili Austrije, da ne spominjem Sjedinjene Američke Države ili Kana-du, obilato koriste ovaj način promidžbe svojih turističkih središta i znamenitosti, samostalno ili u suradnji s domicilnim filatelističkim društvom. To osobito vrijedi za turističke organiza-cije.
– Također je poznato je da je poštanska marka dobar ambasador svoje zemlje, a kad se tome pridoda i informativni detalj kao što je ilustrirani prigodni žig, onda je to pun pogodak. Ovaj je način promidžbe vrlo utjecajan i učinkovit jer poštanske pošiljke imaju veliku mogućnost pristupa i tamo gdje dugi mediji nemaju, ali i do onih koji se ne služe internetom i sličnom modernom tehnologijom, kazao nam je Igor Černigoj, te pozvao građane da 1. lipnja pošalju poneku razglednicu ili pismo s novim zadarskim markama i prigodnim žigom i tako obilježe ovaj zanimljiv kulturni događaj u našem gradu.