U materijalima pripravljenim za projekt hrvatske izvozne ofenzive Zadarska županija spominje se vrlo malo, kao uostalom i većina drugih u zemlji, ali znakovito.
U pregledu ključnih izvoznika po županijama Zadarska županija jedinstvena je jer joj je prva zemlja izvoza – Japan. U svim drugim županijama u zemlji to su Bosna i Hercegovina, Njemačka, Italija, Francuska i Slovenija.
Jedinstveni osim nas su u Splitsko-dalmatinskoj županiji, ali iz razumljivih razloga koji su u konačnici neistiniti. Naime, njima je prva zemlja izvoza Liberija. Riječ je o tome da izvoze prije svega brodove (Brodosplit i Brodotrogir), a kompanije se najčešće registriraju u Liberiji.
Specifičnost, ali ne toliko neobična je Zagrebačka županija, ali zbog izvoza medicinske opreme u Švicarsku iz Svete Nedjelje. Roba završava svugdje u svijetu.
Zadarska županija ima za prvog izvoznog partnera Japan i to zato jer su tune najkurentniji ovdašnji izvozni proizvod i one definitivno završavaju na japanskim stolovima. Tako nam valja kazati da Zadarska županija u cjelini (mjereno do centa) ima 274 izvoznika, ali je broj jedan za analizirano razdoblje bila Kali Tuna.
Prosječna vrijednost izvoza po izvozniku iz Zadarske županije iznosila je 41.500 eura što se uklapa u hrvatske (niske) prosjeke. U Hrvatskoj od ukupnog broja trgovačkih društava njih 18 posto ostvaruje barem i simboličan izvoz. što je sa Zadarskom županijom?
Kada podatak o 274 izvoznika usporedimo s 1.900 registriranih trgovačkih društava dolazimo do 14 posto, što je, dakle, manje od hrvatskog prosjeka.
Prethodno spomenuta zadarska specifičnost izvoza u Japan razlog je što je u analizi banaka OTP banka ispala specifična.
Naime, u analizama se daje i pregled preferiranih zemalja izvoza prema odabiru glavne banke. Dok su kod svih banaka manje-više preferirane zemlje iste i spadaju u korpus susjednih, odnosno ključnih zemalja EU, u OTP banci sa zadarskim domicilom i tradicijom naslijeđenom iz Dalmatinske banke preferirana zemlja izvoza (s 31,9 %) ispada Japan, a tek potom Italija i Njemačka.
Za sada prezentirani materijali ovog projekta ne ulaze u dublje analize, već su prije svega koncentrirani na metode ostvarivanja ciljeva povećanja izvoza do 2010. godine. No, svakako, ova tema i s aspekta Zadarske županije zaslužuje, i imat će, odjeka i ubuduće.