Kako je moguće da je Odvodnja, kao nositelj projekta Aglomeracije, zabetonirala fafarikule na Putu Dikla?
Odgovor se nalazi u ugovoru koji je potpisan s Gradom Zadrom, a to je da će izvođač radova, nakon postavljanja cijevi, prometnicu i nogostupe vratiti u onakvo stanje kakvo je bilo prije radova. A ove fafarikule, svjedoči fotografija s Google Maps iz 2011. godine, zabetonirane su više od desetljeća.
Drugi je problem što su one uopće zalivene betonom bilo kada, jer je nesumnjivo riječ o javnom dobru. Poznato je da ovaj velebni drvored, vjerojatno posljednji takav u Zadru, nije posebice atraktivan tamošnjim stanarima, čije su kuće sagrađene na nižoj razini od prometnice, pa im se u dvorište slijevaju voda, šljunak i zemlja s prometnice. Zbog toga s mnogi improvizirali, betonirali pristup, zagrađivali put vodi, a ona je danima ostajala na samoj prometnici jer nije imala kuda proći.
Problem je trebao biti riješen projektom rekonstrukcije prometnice tijekom radova na Aglomeraciji, jednako kako se radi u Cezanovoj ulici. Izvođač radova odradi svoj dio posla, a onda umjesto običnog vraćanja u prvobitno stanje Grad uređuje širu prometnicu s pratećim nogostupima, signalizacijom i sličnim.
Međutim, kako nema proračuna nema ni ugovaranja ovakvih projekata pa su iz Pfeiffera jedino mogli zatrpati kanale i betonirati/asfaltirati prometnicu i nogostupe onako kakvima su ih zatekli, čak i u ovakvim slučajevima.
Na potezu je ipak Grad Zadar, čije bi komunalno redarstvo trebalo utvrditi jesu li prije desetak i više godina fafarikule protupravno zabetonirane. Ovaj slučaj nije usamljen: fafarikule se koriste kao oglasne ploče, po njima se boja, nerijetko se u njih zabijaju čavli a možda i rade diverzije kako bi se pojedina stabla uklonila zbog bolesti.
Nakon izlaska na teren i utvrđivanja relevantnih činjenica donijet će se konačna odluka o betonu oko fafarikula.