Zadarska županija prošle je godine bila turistički hit na našoj obali i cijelom Mediteranu, a kako je krenula ova godina čini se da će biti još i bolja. Direktorica Turističke zajednice Zadarske županije Mihaela Kadija kaže kako se moramo dobro pripremiti za sezonu jer nas očekuju – gužve.
– Bit će turista, poželjna smo destinacija, imamo svašta za ponuditi i naši gosti jedva čekaju da dođu. Na svim sajmovima interes za Hrvatsku je bio velik, imamo veliku odgovornost da ih dočekamo kako treba, da im budemo dobri domaćini i pazimo s cijenama, odnosno kada je već sve poskupjelo da barem kvalitetom pratimo tu cijenu.
Bilo je dosta nastupa na sajmovima, priprema za sezonu. Iza nas je Svjetski kongres sportskog turizma, koji je u suorganizaciji županijske i gradske turističke zajednice održan u Petrčanima. Kakvi su dojmovi o tom događaju?
– Velika je čast bila ugostiti ovakvu važnu konferenciju. Moram zahvaliti Ministarstvu turizma i sporta i HTZ-a. Glavni tajnik Svjetske turističke organizacije (UNWTO) Zurab Pololikashvili rekao je da je Zadar izabran zbog tradicije sporta i velikana koje imamo, ali i perspektive u sportskom turizmu. Godinama to i promoviramo, naše mogućnosti za aktivni odmor u Zadarskoj županiji su velike, i zbog naše raznolikosti i zbog infrastrukturnih točki poput Višnjika.
Prije nekoliko dana u Beču je županija predstavljena kao eno-gastro destinacija. Što se sve događalo u Beču i prepoznaju li strani turisti našu županiju kao onu u kojoj mogu dobro „popiti i pojesti”?
– Naši gosti vole gastronomiju i dobro je ocjenjuju. Vidjeli smo perspektivu u ovom dobu godine, zato smo izabrali bliža tržišta. Falstaff je kao najrenomiraniji brend za enogastronomiju na njemačkom govornom području osigurao veliki interes za našom ponudom. Zahvaljujem našim ljudima, turističkim zajednicama, chefovima Josipu Vrsaljku i Saši Beganu, Udruzu vinara, Falkensteineru Punta Skali, Maškovića hanu, Maraski, uzgajivačima ribe čije smo proizvode pripremali… Uspjeli smo posjetiteljima prenijeti naš dalmatinski lifestyle, vjerujemo da ćemo neke od njih vidjeti u našim krajevima.
Već godinama na svjetskim tržištima traje promocija cikloturizma, imali ste predstavljanje na značajnom sajmu posvećenom biciklizmu u Bologni. Što se tamo događalo? Jesmo li napredovali kao cikloturistička destinacija u posljednjih desetak godina?
– Mi smo još 2016. godine započeli s platformom Zadar Bike Magic, koja pomaže svim subjektima koji pružaju usluge u cikloturizmu, ali i gostima koji imaju sve informacije na dlanu. U Bologni su ljudi stajali u redovima da uđu na sajam, a riječ je o turistima koji dolaze sa svojim biciklima, koji traže i duge staze i planinske predjele i obiteljske rute, ovisno kakve afinitete imaju.
Naravno, da bi sezona bila bogatija organiziraju se različite manifestacije. Za potporu događanjima javilo se 88 organizatora. Što je turistička zajednica i u kolikim iznosima sufinancirala?
– Imamo 20-ak posto više prijavljenih događaja nego prošle godine. Radi se o potporama za marketing, želimo da se ti događaji oglašavaju, da svi vide što se događa u destinaciji, posebice oni koji motiviraju dolaske u predsezoni i posezoni. Naravno, tu su i naša lijepa ljetna događanja, ribarske fešte koja čine šarm malih primorskih gradića, tradicionalnih događanja kao šti su Festival čipke, Saljske užance, Ninska šokolijada. Moramo i kroz taj segment omogućiti gostima da dožive ovo naše podneblje u punom opsegu.