Radionica o zamkama prilikom online kupovine i uvođenju eura održana je u Zadru u srijedu 16. studenoga u organizaciji EUROPE DIRECT Zadar koji djeluje pri Agenciji za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA i Europskog potrošačkog centra Hrvatska koji djeluje pri Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja.

Okupljenima se uvodno obratila Marina Dujmović Vuković, ravnateljica Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA: „Kupovina preko interneta svima nam je postala uobičajena, gotovo pa svakodnevna aktivnost. No kupovinu preko interneta, svjedoci smo i sami primjera iz svoje okoline, ponekad prate problemi i različite obmane i prijevare. Danas smo tu kako bi saznali više o tome kako izbjeći zamke s kojima se mi kao potrošači susrećemo prilikom online kupovine."

Budući da s povećanjem učestalosti kupovine na internetu dolazi i do većeg broja slučajeva narušavanja prava potrošača, radionica je bila dobra prilika da se sudionici upoznaju s pravima potrošača i mogućim prijevarama te se dodatno informiraju o prekograničnoj kupovini.

Detaljnije o zamkama prilikom online kupovine i o tome kako ih izbjeći govorila je voditeljica Europskog potrošačkog centra Hrvatska, Danijela Marković Krstić. Savjetovala je tako da prilikom kupovine preko interneta: „Čitajte opće uvjete poslovanja i upute za kupce, a posebno obratite pažnju gdje je sjedište trgovca jer ova pravila vrijede za kupovinu na području Europske unije. Kupujte u provjerenim online trgovinama. Informirajte se o iskustvima drugih kupaca s određenom online trgovinom." - te dodala - „ Za sigurniju kupovinu robnih marki, kupujte s njihovih službenih stranica ili provjerenih multibrand stranica kako bi se izbjegla kupovina krivotvorene robe." Preporuka je i da čuvate svu dokumentaciju vezanu za kupovinu, a poželjno je i prije same kupovine, proučiti opće uvjete poslovanja i sve mogućnosti plaćanja koje trgovac odobrava.

Europski potrošački centar Hrvatska dio je mreže Europskog potrošačkog centra (ECC-Net) koji daje savjete i osigurava informacije o prekograničnoj kupovini te pomaže potrošačima u suradnji s drugim Europskim potrošačkim centrima u rješavanju prekograničnih pritužbi i sporova.

O procesu uvođenja eura kao službene valute u Hrvatskoj iz perspektive potrošača govorila je voditeljica Službe za provedbu politike zaštite prava potrošača, Mirela Skočić. Upoznala je okupljene s obvezama oko dvojnog iskazivanja cijena, mogućnostima zamjene eura, dostupnim novčanicama i kovanicama.

Aktivnosti udruge ZvoniMir koja kroz program „Tajni kupac" prati kretanja cijena u Zadarskoj županiji predstavila je Renata Madžar.

EUROPE DIRECT Zadar kroz svoje aktivnosti nadogradnja je na poslove koje Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA kao regionalni koordinator obavlja. Uloga EUROPE DIRECT centara je približiti Europsku uniju ljudima na terenu, radionice kao što je ova jedna su od tih aktivnosti.

„Zadarski centar je član mreže Europe Direct u Hrvatskoj, koja je pak dio sveeuropske mreže centara, ima nas preko 400 u Europi. Centri približavaju Europu ljudima na terenu i potiču ih da se uključe u rasprave o budućnosti EU-a. Mrežom upravlja Europska komisija. Možete nam se obratiti s pitanjima o politikama, programima i prioritetima EU-a te sudjelovati u događanjima na temu budućnosti EU-a. Sve naše usluge su besplatne." - poručila je voditeljica centra Marija Dušević.