Nakon upozorenja gradskog vijećnika Domovinskog pokreta Damira Biloglava kako se na gradilištu novog spoja Puta Biliga s Ulicom Hrvatskog sabora ništa ne događa, odlučili smo provjeriti stanje na terenu.
Tamo nas je dočekao Mario Pinčić, voditelj Tehničke ispostave Zadar Hrvatskih cesta, koje su investitor ovog dugoočekivanog cestovnog zahvata teškog oko 7 milijuna kuna. Radove, kojima će ovo raskrižje postati semaforizirano, izvode tvrtke Kruševo-put, zagrebačka Ingra i Mežnar građevinske usluge iz Duge Rese za 6,4 milijuna kuna (bez PDV-a), dok ih nadziru Civil engineering Zadar i Terestrika Split, ugovoreni za 257 tisuća kuna (bez PDV-a).
Radovi su započeli sredinom ožujka, a kako doznajemo od Pinčića, prešli su polovicu puta. Dosad je otišlo 40 posto financijskih sredstava čije će se trošenje rapidno povećati kada krene asfaltiranje.

A upravo je ovaj tjedan „pao” prvi asfaltni sloj, i to na dijelu uz odvojak Puta Biliga, te Subotičku i Pridrašku. Blokada izlaza iz tri sporedne ulice na samu zaobilaznicu bila je jedna od segmenata novog prometnog rješenja koje su zabrinule građane iz sporednih ulica, zbog čega je na adresu gradske uprave apelirao Mjesni odbor Bili brig. Njihove molbe su uslišane jer, kako doznajemo od Pinčića, ide se u izmjene projekta koje će vozačima iz tih ulica omogućiti skretanje na gornji ulaz parkirališta.

Uslikano iz zraka netom prije asfaltiranja, Izvor: AB mobile
– Grad Zadar je predložio izmjene kojima će se ovaj zahvat uklopiti u njihov budući projekt rotora kod pekarne. Bilo je i drugih sitnih izmjena projekta, poput pomicanja zida kako bi mogao proći kamion za drva. Izvođač je pokazao suradnju za sve izmjene, ali sve to utječe na dinamiku radova. No nema kašnjenja i rok od godinu dana nije upitan iako smo svi svjesni da je moglo i može brže, rekao nam je Pinčić koji se nada kako bi radovi, ako ih posluže vremenski uvjeti, mogli završiti i prije izuzetno komotnog roka od godinu dana za ovakav zahvat.
Dosad se najviše vremena izgubilo na ilegalne priključke na odvodnju, a kako su investitori i izvođači maksimalno izlazili ususret građanima, ne čudi kako na terenu nismo čuli veće prigovore stanara. Tu i tamo koji na standardnu buku gradilišta.

Uslikano iz zraka netom prije asfaltiranja, Izvor: AB mobile
Novi izazov izvođačima mogla bi predstavljati podzemna infrastruktura na drugoj strani ceste, gdje će urediti dva prometna traka za spoj na zaobilaznicu. Ispod te dionice nalazi se atomsko sklonište, a iznad kojeg je u tijeku izgradnja potpornog zida. Preostaje još širenje jednog dijela Ulice Hrvatskog sabora, u blizini trgovine DanKüchen.
– Kad krenu ti radovi, uvest će se privremena prometna regulacija s pokretnim semaforima. Cilj je da traje što kraće, te vjerujemo kako će se proširenje ceste izvesti u roku od 20-ak dana, istaknuo je Pinčić.
Inače, Put Biliga će sve do kraja radova biti zatvoren za promet, osim za stanare. Kad se otvori, ta dionica više neće biti na glasu kao „najgora uzbrdica u gradu”, koje se boje mladi, ali i neki iskusniji vozači. Naime, dok prometni trak za skretanje s Ulice Hrvatskog sabora na Put Biliga zbog dvorišnih ulaza prati niveletu postojeće prometnice, na samom raskrižju smanjen je uzdužni nagib pa vozači više neće morati „pod ručnom” čekati svoj red.