Grad sa 150 milijuna kuna kreditne tranše po iznimno povoljnoj kamati od 0.60 posto koja je smanjena reprogramom same Zagrebačke banke, sudjeluje u financijskoj konstrukciji od 567 milijuna kuna ugovorenih za zadarsku aglomeraciju.

Koliko će ona na kraju doći, to još nitko ne zna nakon prvog povećanja od 111 milijuna kuna, za što je Vlada dala suglasnost Odvodnji da može probiti financijski okvir kod trećeg natječaja za cjelinu Petrčane.

Građani Zadra će kredit otplaćivati 10 godina, počevši od 28. veljače 2024. godine. I prije tog roka, Grad Zadar je potrošio 35.039.859,10 kuna, informacija je koju smo dobili iz Odjela za financije. Dodaju kako su svi poslovi, uključujući uređenje ulica, obuhvaćeni su natječajnom dokumentacijom i ugovorom s izvođačima (Strabag i Ludwig Pfeiffer Hoch-und Tiefbau GmbH&Co.KG). Pfeiffer prema informacijama iz Odvodnje još nije potrošio toliki iznos ugovorenog novca na do sad obavljene radove. Koliko je potrošeno za svaku od ulica kojom je prošla kanalizacija u epskom EU projektu aglomeracije, to je informacija koju u Odjelu za financije, nisu mogli izvući iz dokumentacije, odnosno troškovnika koju su dobili iz Odvodnje.

I sam direktor Odvodnje Grgo Peronja je rekao kako je to kompleksno s obzirom na EU uvjete. Naime, Europa plaća dvoslojni asfalt, ali samo do određene širine. Grad Zadar pokriva ostatak njima neprihvatljivih troškova po širini, kao što je to, primjerice u Ulici Antuna Gustava Matoša na Boriku, koja je široka 9 metara. Tamo je asfalt ovog ljeta polagao Filius kao podizvođač njemačkoj tvrtki Ludwig Pfeiffer. Nisu bili jedini podizvođači. Za razliku od Strabaga koji uglavnom sam asfaltira, a na ulice Bokanjca i naročito Novog Bokanjca gdje su šire gradske ulice, potrošeno je najviše novca.

Gradske vlasti ponavljaju kako će se kroz projekt aglomeracije urediti 317 gradskih ulica kroz koje će proći kanalizacija. U taj plan je ubačena i Murvička radi novog priključka i većih profila cijevi za povećan broj potrošaća u budućim zgradama.

I Hrvatske ceste čekaju radove na potezu prema Petrčanima kako bi počeli svoj  dugo najavljivan projekt uređenja raskrižja Žmirići za planiranih 53 milijuna kuna. 

Hoće li onda 150 milijuna kuna po toj građevinskoj procjeni biti dovoljno za uređenje 317 ulica?