Vijećnica SDP-a Vedrana Mišković upozorila je na sjednici Županijske skupštine na neodrživo stanje u sanitetskom prijevozu. U posebno su teškom položaju onkološki bolesnici koji, sa cijelog područja Županije na terapiju idu u Split i Zagreb i ima ih 10-15 svakog dana. Budući da su se za ovu vrstu prijevoza koriste samo tri sanitetska vozila a ovih je pacijenata, na žalost, sve više, redovito dolazi do situacija koje još više narušavaju njihovo ionako teško zdravstveno stanje, a Mišković je izdvojila nekoliko primjera.

Tim iz Gračaca dolazi u Zadar po korisnike usluga i vozi ih u Zagreb, pri tom mora promijeniti vozilo jer ono koje su dovezli smije samo do Zadra, vozilo koje zadužuju nije opremljeno nužnom opremom npr. bocom s kisikom, oprema u skladištu u Zadru nije kompletna pa sanitetski tim mora improvizirati, što ne samo da rezultira kašnjenjem već izravno dovodi do u opasnost život pacijenta kojem je ta oprema neophodna.

U okviru službe ne postoji osoba koja bi se sustavno bavila vozilima i opremom pa nije rijetkost da prijevoz kazni jer vozilu npr. treba zamijeniti ulje. Nekad je, kao zaposlenik saniteta brigu o vozilima vodio mehaničar pa su ovakve situacije bile rijetke, danas su gotovo pravilo. Posao mehaničara je" outsorsan", a isto je, čini se snašlo vrijedne alate i opremu iz skladišta.

Događa se da se vozilima sa prijeđenih više od 300.000, pa i 500.000 km obavlja sanitetski prijevoz izvan županije te na taj način krše Zakoni i pravilnici i dovode u opasnost ne samo pacijenti i članovi tima već i svi drugi sudionici u prometu. Vozila nisu opremljena GPS-om pa neiskusni i needucirani vozači imaju problema sa snalaženjem po Zagrebu i Splitu što produžava ionako dugačak put koji nerijetko traje 6 sati jer se korisnici skupljaju diljem Županije.

Zbog nedostatnih kapaciteta, vozila su često pretrpana a neki od korisnika moraju čekati preko 6 sati nakon kemoterapije, neugodne nuspojave često čekanje pretvaraju u mučenje. Što to znači za njihovo stanje i perspektive oporavka nije teško zaključiti.

Korisnici često nemaju odgovarajuću pratnju (npr. kvadriplegičar je nedavno putovao sanitetom bez medicinske pratnje, psihijatrijski bolesnik također) što ugrožava život ne samo tih pacijenata nego i svih drugih osoba u vozilu.

- Ovo o čemu govorim svakodnevica je teških bolesnika, nisu to uzgredne i sporadične stvari, za njih je to pitanje života ili smrt. Nije valjda da smo ih kao društvo već otpisali?? Nadam se da ste svjesni problema o kojima govorim i da ćete poduzeti sve što je potrebno da se sanitetski prijevoz dovede u primjereno stanje a teškim bolesnicima vrati dostojanstvo i pravo na primjerenu javno-zdravstvenu uslugu, rekla je Mišković, koja je županu Božidaru Longinu postavila pitanja koliko ima vozila sanitetskog prijevoza u nadležnosti Zadarske županije, u kakvom su stanju, ali i gdje se nalazi alat i oprema iz ugašene automehaničarske radionice.

Longin je u svom odgovoru podsjetio kako je nakon dolaska za župana obećao kako neće kupiti niti jedan osobni automobil dok se ne nabave vozila za sanitet i hitnu pomoć. Obećanje je održao te je najprije kupljeno 15 vozila za sanitet, a u tijeku je nabavka još 10 za sanitet i hitnu pomoć.

- Ti automobili, pogotovo za sanitet, godišnje prijeđu 200.000 kilometara. Ove godine dolazi deset automobila, ali ne smijemo stati, jer ako stanemo - urušava nam se sustav, rekao je Longin.