U ponedjeljak je u Medicinskoj školi Ante Kuzmanića Zadar održan je info dan u sklopu projekta LAB-OP – Poboljšanje laboratorijskog i dijagnostičkog operativnog sustava, sufinanciranog u okviru 2. poziva Interreg IPA programa Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2014. – 2020.
Organizator održanog događanja je projektni partner Zavod za javno zdravstvo Zadar.
Nositelj projekta je Opća bolnica Zadar (Hrvatska), dok na projektu još sudjeluju i partneri: JZU Opšta bolnica „Blažo Orlandić” Bar (Crna Gora) te Ministarstvo rada, zdravstva, socijalne skrbi i prognanih Hercegbosanske županije (Bosna i Hercegovina). Ukupna vrijednost projekta iznosi 978.236,45 eura uz stopu sufinanciranja 85 % bespovratnim sredstvima te 15 % iz vlastitih sredstava. Provedba projekta započela je 15. svibnja 2020. godine i traje 24 mjeseca, do 14. svibnja ove godine.
Sudionici događanja su bili učenici i nastavnici Medicinske škole Ante Kuzmanića Zadar. Sudjelovalo je 52 sudionika. Događanje je bilo moguće pratiti i putem on-line platforme putem koje se uključilo nekoliko sudionika koji nisu bili u mogućnosti pratiti događanje uživo.
Cilj održanog događanja je podizanje svijesti populacije, učenika, nastavnika i zaposlenika Škole o važnosti pravilne pripreme za laboratorijske pretrage, obzirom da veliki dio tih pretraga daje lažne rezultate. Na najavljenom info danu, na samom početku, Toni Dujić iz Opće bolnice Zadar sudionicima je prezentirao sami projekt, njegove ciljeve, aktivnosti i isporuke.
Nakon uvodne prezentacije, predstavljene su teme od strane predavačica Irene Rinčić Pilić, mag. med. biochem. spec. med. biokemije iz Specijalne bolnice za ortopediju Biograd na Moru i prof. dr. sc. Irene Drmić Hofman s Medicinskog fakulteta u Splitu. Riječ je bilo o osiguravanju pravilnog uzorkovanja krvi i urina, pripremi za laboratorijska ispitivanja te raznim čimbenicima koji utječu na laboratorijska ispitivanja i njihovu pravilnu interpretaciju.
Sudionici info dana su na odgovarajući način informirani i educirani o važnosti pravilne pripreme za laboratorijsko ispitivanje. Obrazovni pristup je bio prilagođen sudionicima, s ciljem smanjivanja rizika od predanalitičke pogreške na projektnom području.
Nakon predstavljanja tema sudionicima, uslijedila je moderirana rasprava s ciljem naglašavanja važnosti i višestrukih koristi povećanja efikasnosti laboratorijske dijagnostike na zdravstveni sustav i postizanje ušteda te poboljšanje kvalitete usluga u javnom zdravstvu.