Zahvaljujući uzastopnim upozorenjima jednog građanina Zadra uklonjen je tehnički kvar na Pozdravu Suncu. On je u više navrata posljednja dva tjedna svjedočio situacijama koje kvare turističku sliku grada.
– Riva puna turista. Okupili su se na Pozdravu Suncu sa spremnim fotoaparatima i kamerama strpljivo čekajući da se ova zadarska svjetlosna instalacija u neko doba upali. Ali to se nije dogodilo, iako je trebala, koliko znamo, po zalasku sunca. Nevjerojatno da se kvari češće od satelita i raketa poslanih u svemir. Što je previše, previše je. A da ostavlja lošu sliku grada, ne treba ni govoriti, rekao nam je čitatelj koji je od prisutnih doznao kako je u više navrata instalacija proradila tek oko 22 sata.
Inače, instalacija se automatski uključuje i isključuje pomoću senzora osjetljivih na svjetlost koji u sumrak pale, a u zoru gase instalaciju, što se navodi i u turističkim brošurama. Primjedbe čitatelja, koji je uočio kako taj mehanizam ne radi, redovito smo upućivali Inovativnom Zadru, gradskoj tvrtki kojoj je Pozdrav Suncu dan na upravljanje. Oni su nam rekli kako svako jutro rade provjeru ispravnosti rada instalacije pregledom snimki nadzornih kamera od prethodne večeri. Nepravilnosti, na koje upozorava naš čitatelj, pritom nisu uočili.
No sinoć smo se uputili na teren i uvjerili se kako je čitatelj taj koji je u pravu. Nakon što smo im dostavili fotografije Pozdrav Suncu u mrklom mraku, to su priznali i u Inovativnom Zadru.
– Prolaznici i vi ste u pravu! Međutim nije u pitanju senzor svjetla koji smo provjerili, testirali i utvrdili da je ispravan. Problem je bio drugi tehnički kvar koji je se pojavljivao s vremena na vrijeme (povremeno, pa ga je bilo teže uočiti) i uzrokovao nepravilan rad instalacije. Kvar je otklonjen u nedjelju oko 20.45h, rekao nam je direktor Alan Kociper.
Kociper ističe kako su svjesni važnosti ove instalacije za grad.
– Činimo sve da se ovakve situacije ne događaju, ali radi se o kompleksnoj elektroničkoj instalaciji izloženoj raznim atmosferskim utjecajima i praktično je nemoguće da se ovakve situacije ne događaju s vremena na vrijeme! Ono što možemo i činimo je da čim uočimo kvar isti otklanjamo u najkraćem mogućem roku s obzirom na složenost istog. Također, ovim putem koristimo priliku da se ispričavamo građanima i turistima što instalacija nije ispravno radila neko vrijeme, poručio je direktor Inovativnog Zadra.