Druga po redu današnja javna rasprava za predloženi UPU Bregdeti imala je među sudionicima uglavnom gradske vijećnike koje je gradonačelnik Branko Dukić na ulazu u Vijećnicu nazvao budalama.

Zašto nam ne dopuštate da normalno sudjelujemo u javnoj raspravi nego nas pravite budalama, pitao ga je SDP-ov vijećnik Jure Zubčić. Kad i jest budale, odgovori mu je smijući se Dukić izlazeći na marendu u pratnji svog savjetnika za branitelje.

Međutim, vijećnici Marjana Botić, Antonio Baus, Jure Zubčić i Kristijan Kotlar itekako su bili pripremljeni za raspravu o novoj verziji Plana koju je izradila Radionica Marušić i koji će Gradskom vijeću doći na usvajanje (u novom sazivu).

Toliko da su Botić i Baus ispravljali greške u pojedinim odredbama predloženog Plana, kao što je primjerice dozvoljena stambena gradnja u zoni društvene namjene od 20 posto. Prihvaćena je i njihova sugestija za okrupnjavanje zelenih površina na česticama za stambenu gradnju. Baus je ustvrdio i da se pojedinim odredbama može na prostoru mješovite zone, namijenjene stambenoj gradnji izgraditi i tisuću manjih apartmana sa svega 900 parkirnih mjesta.

Autor predloženog UPU-a, u kojem je predviđena gradnja 360 stanova, skloniji je pretpostavki da će tu biti i manje izgrađenih stanova s većom kvadraturom jer se radi o atraktivnoj lokaciji uz more. U svakom slučaju to nitko ne može uvjetovati za sad nepoznatim investitorima.

Na pitanje Bausa čime se rukovodio u izradi UPU-a, arhitekt Marušić je kazao da je rađen u suradnji s MO Arbanasi. Na konstataciju kako to da su iz MO Arbanasi opet odbacili taj plan i s argumentacijom za osam primjedbi, odgovora nije bilo.

Zamjenik pročelnik Matko Segarić, koji je vodio raspravu, dokazivao je kako se tim Planom ne pogoduje privatnom investitoru i vlasnicima terena nekadašnje Zadranke.

Segarić je istaknuo kako će se usvajanjem tog plana prvo rješavati prometna infrastruktura,  javno parkiralište s 250 mjesta, a onda stanovanje, da će zona obuhvata Plana dobiti četiri prometna izlaza. Jedan će biti preko željezničke pruge koja je podigla temperaturu rasprave između vijećnice Botić i izrađivača plana. Na pitanje vijećnice Botić odriče li se Grad Zadar željezničke pruge, Segarić je rekao kako to nije predmet Plana.

Arhitekt Marušić joj je spočitnuo da vodi političku kampanju, što ga ne obavezuje na odgovor. Za Arbanase ta je željeznička pruga godinama bila identifikacijska razdjelnica, odnosno problem na koji se potrošilo tisuće sati, kazao je Marušić i ponovio svoju viziju pomicanja autobusnog i željezničkog kolodvora u Gaženicu kao novog centra Zadra.

Rasprave je bilo i oko prostora za društvene namjene - potrebe gradnje crkve i škole, koju su tražili sami Arbanasi. To, kao i proširena zona sporta i rekreacije s novim stadionom, gradili bi se na prostoru koji pripada Državi. A mi ćemo ga dobiti besplatno, ustvrdio je Sagerić koji, kao i nitko na podužoj raspravi, nije imao odgovore na pitanja tko će, kada i za koga to graditi.

Za treći krug rasprave, većina najavljenih građana je odustala jer se prethodna odužila za sat i pol vremena.