Protekla sunčana i vrlo ugodna nedjelja privukla je mnogobrojne planinare i ljubitelje prirode u planine. Tako je bilo i na Velebitu koji svakim danom postaje sve popularniji i posjećeniji i to vrlo raznolikim skupinama posjetitelja.

Gorski spašavatelji u nedjelju su iskoristili lijepo vrijeme za čišćenje i saniranje penjačkih smjerova, drugi su bili na planinarenju, neki su trčali - trenirali, a neki su ispijali kavicu na sunčanim terasama. Iako su prije dva dana izdali upozorenje vezano uz opasnost otklizavanja na smrznutim ledenim površinama na visinama iznad 1200 metara nadmorske visine, kao i obveznu opremu za kretanje u zimskim uvjetima, u 14:20 sati zazvonio je dežurni telefon s prikazom broja 112.

S druge strane bio je pomalo uplašen ženski glas poziva pomoć; na pitanje što se dogodilo, odgovor je bio kratak i jasan „partner je otklizao niz zaleđenu strmu padinu, udario u stablo i nepokretan je". Radi se iskusnom planinaru koji je sa sobom imao svu potrebnu opremu za kretanje u zimskim uvjetima. Uslijedilo je drugo pitanje: "Gdje se nalazite"? Odgovor također kratak, jasan: „Na padini ispod vrha Kita (1573 m/nv Sjeverni Velebit), nismo na stazi i nema signala na tom mjestu, ja sam hodala sat vremena kako bi vas pozvala".

- U startu prolazno vrijeme nam je zaostatak od 1 sata. Udaljenost za koju znamo je 90 km vozilima, 6 km hodanja ili motornim saonicama ukoliko je moguće, a ostalo ćemo tek vidjeti. Ozljede potencijalno opasne po život, hitnost najvišeg stupnja. Započinje utrka s vremenom. Kako smo na početku rekli da su naši kolege planinarili pa je tako ovaj put sretna okolnost bila što je jedna članica sa dvoje prijatelja bila baš na tom dijelu i baš na signalu u trenutku pokretanja akcije pa smo je odmah uputili u susret pozivatelju te da nastavi prema unesrećenom kako bi ga utoplili i primarno zbrinuli jer to je u zimskom periodu najvažnije.

Deset spašavatelja s dva terenska vozila, motornim saonicama i svom opremom za spašavanje u zimskim uvjetima u 14:45 kreće put Velikog Alana s primorske strane. Vrijeme curi, vozimo maksimalno brzo koliko možemo, a da bude donekle sigurno. U 16.15 sati stižemo do 2 km ispod planinarskog doma na Alanu, dalje se ne može zbog snijega koji nažalost od tu pa na dalje nije u kontinuitetu nego samo djelomično što nam stvara veliki problem u kretanju sa saonicama ili skijama.

Donosimo brzu odluku da saonice sa opremom i interventnim timom za zbrinjavanje idu, a ostali za njima. U 17:20 interventni tim dolazi do unesrećenog, zbrinjavaju ga, imobiliziraju u vakuum madrac, dodatno utopljavaju i pripremaju za vrlo zahtjevan i dugi transport. Sumnjamo na prijelom kuka ili zdjelice, kasnije nam je potvrđeno da se dogodio prijelom zdjelice.

Ostali spašavatelji pripremaju sidrišta i sisteme za spuštanje i izvlačenje kako bi transport kada krene kontinuirano tekao. Kako se nesreća dogodila u pola strme padine bilo je potrebno izvršiti spuštanje u vrtaču od cca 150 m, a potom izvlačenje na put u dužini od cca 250 m te 6 km transportirati putem motornim saonicama do vozila.

U 18.10 transport unesrećenog kreće, noć pada, a s njom znatno i temperatura zraka, stanje unesrećenog je stabilno, dajemo sve od sebe da transport bude što brži, a ujedno što bezbolniji. Nakon tri dionice spuštanja i četiri podizanja transport se nastavlja 6 km motornim saonicama do ceste gdje unesrećenog u snježnoj nosiljci (akiji) stavljamo u terensko vozilo i prevozimo do tima HMP te u 21 sat predajemo timu koji vrši transport za KBC Rijeka.

Umorni i iscrpljeni ali punog srca i pozitivnih emocija jer smo spasili još jedan život i dali ovom planinaru još jednu šansu da ostvari svoje snove, krećemo svojim kućama i u 22,45 sati se rastajemo do nekog novog poziva, neke nove akcije za koju vjerujemo da će biti jednako uspješna i imati sretan kraj.

Kažu da mačke imaju devet života, kažu da su čuda svijeta piramide afričke, ali mi kažemo da je život jedan, manje ili više lijep, težak ili lakši ali sigurno dragocjen. Zato ga čuvajte, pazite na sebe i druge, jer drugu šansu možda svaki put nećemo imati, poručuju iz HGSS-a.