Gosti prošlotjedne emisije “Na mladima svijet ostaje” Radija 057 bili su Nino Šimunov i Riki Pahlić, članovi inače veće Eurostep platforme koja se bavi sportskim, društvenim i kulturnim fenomenima vezanim uz NBA.
Iza portala stoji šarena ekipa raspršena po Hrvatskoj – glavni urednik Antonio Sičić živi i radi u Zagrebu, kao i izvršni Josip Mičić. Nino Šimunov i grafički dizajner Marko Telak žive u Zadru, dok su “mlađe snage” trenutno na fakultetu u Zagrebu – Luka Terzić je rodom iz Slavonskog Broda, a Ivo Tunjić iz Zaprešića.
Za naš radio i portal otkrili su po čemu su drugačiji od ostalih, sve o procesu pisanja jednog teksta, motivaciju, planove za budućnost…
Sve to i više pročitajte u intervjuu u nastavku!
Možete li, za početak, predstaviti svoju Eurostep platformu, po čemu je drugačija od ostalih i koja joj je glavna ideja i cilj?
Naš projekt je nastao iz entuzijazma nas prijatelja kojima su zajednički ljubav prema košarci i želja da je dijele s ljudima oko sebe. S radom smo započeli u listopadu 2018. i otad brojimo jedanaest tisuća pratitelja na Facebooku. Ono čemu težimo i što je motiv našeg rada je izdvajanje od drugih košarkaških stranica na prostoru regije obrađujući čitavu lepezu tema koje nisu striktno vezane za samu košarku.
Košarka nam je zapravo samo poligon da „šaramo” izvan njenih okvira i dotaknemo se nekih životnih pitanja jer svaka pojedinačna sudbina donosi napretek istih, kao i odgovora. Uz to, krajnji cilj nam je obrađivati čitavu popkulturnu sferu košarke i NBA lige koja je postala jedna globalna sapunica koju milijuni ljudi pomno prate. Dotičemo se glazbe, mode, filma… Ma svega što ima ikakve veze s igračima i ovom ligom.
Osim dnevnih objava vezanih za aktualna događanja u NBA ligi, na pomalo starinski način pišemo duge, studiozne tekstove za koje treba vremena, jako puno istraživanja, ali i emocije, odnosno interpretacije istraženog. Svojim tekstovima i radom, generalno priželjkujemo ostaviti optimističan, energizirajuć utisak na čitatelje. Skratiti im vrijeme, pružiti im kvalitetan i zanimljiv sadržaj te u konačnici pokazati da su i NBA zvijezde samo ljudi te ih na taj način prikazati.
Društvene mreže nam omogućuju da svakodnevno komuniciramo i održavamo portal iako se ne vidimo puno, protekla godina nas je sve ionako naviknula na distancu…
Koliko često objavljujete tekstove i kako izgleda pisanje jednog takvog za vrlo specijaliziran košarkaški portal?
Brojevi variraju ovisno o dostupnom vremenu i mogućnosti angažmana, ali u prosjeku napišemo barem jedan tekst tjedno – makar on bio u Facebook formatu. Najčešće su takvi kraći tekstovi osvrti na zapažene NBA igrače u zadnje vrijeme. Za duže kolumne treba više uloženog vremena, no za takve tekstove treba i više vremena za “procesuiranje” od strane čitatelja stoga nastojimo ne zasititi našu publiku već se držati nekog “timetablea”.
Kad pišemo, recimo, presjek života jednog NBA košarkaša prije ulaska u NBA ligu i/ili nakon nje, ako se radi o kakvom umirovljenom igraču, ne gine nam tjedan dana istraživanja. Otvaraju se desetci tabova i pretražuje svakakve izvore, sve do onih najmarginalnijih marginalne, u potrazi za bilo kakvim novitetom u odnosu na uobičajeno. Da, imaš hrpu informacija na internetu, članaka starih po 15 godina do onih koji su jučer napisani, i zahvalan si tome, no treba biti oprezan te itekako dobro isfiltrirati najbitnije i potom stvoriti nešto svoje, novo, kvalitetno i povrh svega zanimljivo štivo o jednom igraču koji je već sto puta „prožvakan”.
Pokušavamo pružiti svjež i autentičan pogled u svemu, ali bez forsiranja… To ide prirodno svakom čovjeku.
Ovaj pedantan pristup nastojimo zadržati neovisno o tematici koje se dotičemo jer jedino tako može doprinijeti nečim kreativnim i originalnim. Osim samog pisanja, veliku pažnju dajemo i vizualnom identitetu – odnosno slikama koje idu uz tekstove, a osim našeg Marka koji je glavni i odgovorni dizajner, svi imamo makar osnovna znanja Photoshopa kako bismo dali svoj pečat vizualnom sadržaju koji ide uz tekstove.
Je li teško uskladiti vaše svakodnevne obaveze sa pisanjem i istraživanjem; da li to činite dovoljno često, koliko bi htjeli?
Ni u ludilu…(haha) – to je jedina stvar koja nas muči, ali drugačije ne može ići. Svi imamo i poslovne i privatne obaveze, a Eurostep je zato službeno tek treći na listi prioriteta. Ipak, uvijek pronađemo način da mu pružimo dovoljno pažnje, pa i pod cijenu toga da obrnemo odnos snaga u toj “listi prioriteta”.
Najoptimalniji termini za pisanje su vikendima što opet podrazumijeva odricanje, ali i preko tjedna se njuška u potrazi za informacijama. Svi smo složni da bi s više slobodnog vremena portal podignuli na elitniju razinu. Još uvijek se učimo kako optimalno pridati vrijeme našem projektu i nadamo se da ćemo u budućnosti moći uložiti još više truda.
Jeste li zadovoljni kako vas je čitateljstvo prihvatilo?
Znali smo biti i apsolutno, pozitivno šokirani!
Osim čistih brojčanih pokazatelja praćenosti i angažmana pratitelja, najviše nas vesele pozitivni komentari te privatne poruke naših čitatelja i to nam služi kao vjetar u leđa i pokazatelj da ono što radimo ima svrhu. To se odnosi na ljude koji nemaju veze s košarkom, a naši tekstovi su ih zainteresirali i naveli na riječi hvale. Neki od njih su počeli pratiti portal čisto da nauče nešto novo. Zbog takvih slučajeva nastojimo pisati šire od košarke jer je jedan od ciljeva svakako da se publika prepozna u životima i nastojanjima košarkaša koji su na kraju dana ljudi kao i mi. Osim novih pratitelja, imamo i bazu redovnih koji su nam kontinuirana podrška i temelj za dalje – njima posebno želimo zahvaliti ovim putem!
Što vas gura “naprijed”, odnosno otkud crpite inspiraciju i motivaciju za nastavak rada?
Jedan od glavnih motiva je svakako ljubav prema košarci i sportu općenito. NBA liga je neizbježna tema i prilikom druženja te je u takvom “ambicioznom” ambijentu lakše i stvarati nešto svoje. NBA kao fenomen danas zalazi u gotovo sve društvene grupe te je interesantno pratiti kako se krug poznavatelja, a samim time i naših pratitelja neovisno o košarkaškoj pozadini širi.
Jednako tako, pomalo nam se svima svidjelo razvijati svoje vještine pisanja, jer kroz to ipak na neki način izražavamo sebe i povezujemo se sa svijetom. Želimo postati još bolji autori.
Ostaje opet spomenuti čitatelje, naročito one tvrdokorne zaljubljenike u ovu igru. Zbog njih radimo to što radimo, svakog slobodnog trenutka.
Na Facebooku ste objavili svoju zbirku najdragocjenijih tekstova, njih 21 – što se sve u njima krije?
Nadamo se da će se u zbirci naći nešto za svakog!
Vrijedi istaknuti jedan od naših najprihvaćenijih tekstova ikad, o usponu i padu medijski eksponiranog bivšeg košarkaša Lamara Odoma. Tekst je inače iz Antonijeve rubrike “nekad i nakon” koja se pokazala kao pun pogodak, a kao što joj samo ime govori, tu se obrađuje mladost, karijere i životni put NBA igrača nakon košarke.. Piše se žustrim stilom, mješavinom uličnog i književnog i to izuzetno privlači ljude.
Osim Odoma, tu si i mučne, skrovitije priče o velikom Larryju Birdu te problematičnom Latrellu Sprewellu. Pošto smo se na portalu bavili temama mentalnog zdravlja profesionalnih sportaša, vrijedi izdvojiti i rubriku “mentalni kutak” u kojoj smo obradili nesuđenu zvijezdu Roycea Whitea. O problemima drukčije prirode smo također pisali, bilo da je riječ o borbi Alphonsa Forda s leukemijom ili tajnom kockarskom životu Michaela Jordana.
Ako se pak želite opustiti uz malo modnih opaski, rubrika Josipa Mičića o tenisicama je za vas: tekstovi o vremeplovu tenisica te usponu i padu jednog od najpoznatijih košarkaških brendova AND-a bi vas mogli zaokupirati…
Planovi i ciljevi za skoru (i dalju) budućnost – što još možemo očekivati od vas?
U kratkom roku želimo nastaviti s dosadašnjim radom i privući što širu publiku košarkaških ljubitelja. Mi od portala ne zarađujemo, niti se time vodimo. Bavimo se s ovim isključivo iz čistog gušta i ljubavi – nismo podržani ni od koje medijske kuće, niti iza nas stoji kakav sponzor. Baza čitatelja se gradi polako, no zanimljivo je gledati kako se lagano opredjeljuju za nas i naše tekstove. Komercijalizaciju ne isključujemo, ali pod našim uvjetima jer je neovisnost najvažnija. No nismo neki vrsni biznismeni…
Želimo i nastaviti s elementima koje smo dosad njegovali: intervjuiranje bivših NBA košarkaša te vrsnih domaćih košarkaša (Rudež, Giriček, Marčinković), medijsko pokroviteljstvo Zadarske ljetne lige, pisanjem za razne humanitarne akcije poput one za dobrotvorni košarkaški turnir „Kako si?” koji se održao u sklopu Europskog tjedna sporta… U pripremi su pub kvizovi te partnerska web shop suradnja s prodajom naših specifično dizajniranih majici te merchandisea općenito, a uz momčad koja pod imenom našeg portala nastupa na LIKAR-u, spremamo i jednu za spomenutu ljetnu ligu…
A tko zna, možda ćete pratiti i Eurostep podcast – Hrvatskoj treba NBA verzija Joea Rogana…
Dugoročno – želimo postati pozitivan brend, image-maker u košarci na ovim prostorima; da smo mi ti koji pišu najpamtljivije tekstove i oni koji rade najupečatljivije stvari vezane za ovaj poznati sport, doprinoseći pritom njegovoj popularizaciji koja je u posljednje vrijeme kopnula, posebno u Hrvatskoj. Želimo biti predvodnici novog košarkaškog vala.