Zadrani, danas od 12-14 sati na Forumu (Poljana Ivana Pavla II.) – dođite i naučite kako pružiti pomoć nekom u kritičnoj situaciji!
NACIONALNA JAVNOZDRAVSTVENA KAMPANJA OŽIVI ME
Kada je riječ o preživljavanju osoba koje su doživjele srčani zastoj izvan zdravstvene ustanove za uspjeh je neophodna pravovremena i pravilna reakcija osobe koja je svjedočila tom događaju, pozvala hitnu medicinsku pomoć i bez odgađanja započela oživljavanje. Ukoliko uzmemo u obzir da je prosječno vrijeme dolaska hitne medicinske pomoći u Hrvatskoj do 10 minuta od poziva u urbanim, a 20 minuta od poziva u ruralnim sredinama te da se svake minute šansa za preživljavanje osobe u srčanom zastoju smanjuje za 10-12% (ako očevici/svjedoci ne pružaju postupke oživljavanja), uviđamo da žrtva nema realne šanse za preživljavanje i dobar oporavak bez pomoći osoba u njenoj okolini. Pravovremena reanimacija od strane svjedoka – laika povećava preživljavanje za čak 2 – 3 puta.
Trenutno je u Hrvatskoj preživljenje osoba od srčanog zastoja ispod 10%. Na razini Europe se radi o 350 000 ljudi godišnje koji umru od srčanog zastoja izvan bolnice – kao da se 2 puna jumbo-jeta svaki dan sruše, bez preživjelih. Za usporedbu, u Norveškoj, u kojoj visok postotak laika pruža postupke oživljavanja osobi u srčanom zastoju, postiže se zavidna stopa preživljavanja od čak 40.
S ciljem da se Hrvatska čim više približi navedenoj brojci te osiguraju najveće moguće šanse za preživljavanje osoba koje su doživjele srčani zastoj, pokreće se medijska kampanju o oživljavanju, kojom se želi informirati javnost te potaknuti čim više građana RH da u slučaju srčanog zastoja pristupe žrtvi i započnu s oživljavanjem.
Nositelj kampanje je Zaklada Hrvatska kuća srca osnovana od Grada Zagreba radi promicanja i unapređenja kardiovaskularnog zdravlja. Suorganizatori kampanje su Hrvatsko kardiološko društvo sa stručnom potporom te Udruga StEPP čiji su članovi, mladi liječnici i studenti Medicinskog fakulteta u Zagrebu osmislili ovu kampanju koju će provoditi diljem Hrvatske. Podršku projektu su dali Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta te Hrvatski zavod za javno zdravstvo, dok je Grad Zagreb pokrovitelj cijele kampanje. Važnost projekta prepoznale su brojne televizijske kuće na čelu s Hrvatskom radiotelevizijom, RTL televizijom i Novom TV, kao i brojni poznati građani Republike Hrvatske u ulozi ambasadora kampanje, na čelu sa GNK Dinamo.
Kampanja će se osim putem televizija odvijati i putem dnevnih novina, internetskih portala, socijalnih medija, web stranice kampanje www.ozivi.me, posebno osmišljene mobilne aplikacije, putem live event-ova.
Tijekom listopada u gradovima diljem Hrvatske će se građanima omogućiti praktično vježbanje postupaka oživljavanja na lutkama uz stručni nadzor:
• Split 04.10.2014.
• Zadar 05.10.2014.
• Rijeka 11.10.2014.
• Zagreb 18.10.2014.
• Osijek 25.10.2014.
CILJEVI KAMPANJE:
• upoznati građane o učestalosti srčanog zastoja i važnosti poznavanja postupaka oživljavanja
• osvijestiti laike kako rano prepoznati simptome koji mogu dovesti do srčanog zastoja
• osvijestiti laike kako rano prepoznati srčani zastoj
• osvijestiti laike kako i kada pozvati hitnu medicinsku pomoć
• upoznati laike s osnovnim postupcima oživljavanja
• poboljšati preživljavanje uslijed srčanog zastoja u RH