ZADAR– Zbog čega se u deset godina ponovno mijenja prometno rješenje raskrižja na Žmirićima, ostalo je pitanje bez pravog odgovora na žučnoj raspravi današnjeg javnog izlaganja Izmjena i dopuna Detaljnog plana uređenja područja Žmirići.
Izmjene plana za kojeg je javna rasprava traje svega osam dana, naručile su Hrvatske ceste i Grad Zadar, a izradio je arhitektonski studio D& Z.
Međutim, izrađivača plana nisu uvjerili sudionike rasprave, osobito dogradonačelnika Zadra Zvonimira Vrančića i prometnog stručnjaka odsjek za sigurnost cestovnog prometa PU zadarske Elivisa Perinčića, kako će prometno rješenje ponuditi rješavanje gužve u ljetnim mjesecima na raskrižju Ulica Hrvatskog sabora, Matije Gupca i Puta Nina.
Oni, kao i zainteresirani građani mišljenja su kako bi kružni tok, pa čak i dvostruki, riješio čepove, koji nastaju tijekom ljetnih mjeseci na spornog raskrižju. Izrađivači plana ponudili su rješenje kroz dvostruko lijevo skretanje iz smjera Puta Nina na zaobilaznicu, odnosno Ulicu Hrvatskog sabore, te dvije desne trake koje sa zaobilaznice idu prema Kožinu.
Izrađivači, plana, od kojih niti jedan nije inženjer prometa, nisu znali u kolikoj je dužini to proširenje, što je pitao Vrančić, a nisu ukalkulirali brojčene podatke za koliko će se povećati protočnost prometa do Kožina. Tamo se planira novo raskrižje zbog pristupnih cesta za buduću gradnju. Izmjenama plana radi se pristup i poslovnoj zoni na Žmirićima zbog čega je na današnjoj javnoj raspravi čula kuloarska sumnja da se pogoduje graditeljima novog trgovačkog centra. Dakle, nije samo ljetna gužva razlog zbog čega se ide u novo prometno rješenje za koje se ne zna je li učinkovito već usklađenje infrastrukture na tom atraktivnom potezu s izmjenama Prostornog plana Grada Zadra, službeno je objašnjenje pročelnika za graditeljstvo Matka Segarića.
– Pitanje gužve važno je svega dva mjeseca, uključi se u raspravu bivši gradonačelnik Vrančić, za čijeg je mandata Gradsko vijeće krajem prošle godine, donijelo odluku o izmjenama DPU Žmirići. On tvrdi kako se promet iz smjera Nina najvećim dijelom račva prema zaobilaznici, a onda prema Gradu, a najmanje prema Puntamici.- Ne smije se zaletjeti s ovim rješenjem. U pravu su oni koji daju primjedbe da je već bila jedna rekonstrukcija i zato nemojmo ići grlom u jagode u novo rješenje, ako neće biti pomaka, ustvrdio je dogradonačelnik Vrančić.
Hoće li doći do izmjena predloženog plana koji regulira promet zapadnog, turističkog izlaza iz Grada ili će se usvojiti rješenje D&Z, ali se već danas pokazalo da se radi o jednom u nizu loših prometnih rješenja u Zadru.
Tko, kada i za koliko će se raditi nova raskrižja te rekonstrukcija Žmirića, pitanja su na koja se danas također nisu mogli dobiti odgovori. kao i na novinarsko pitanje tko je autor postojećeg, lošeg prometnog rješenja na Žmirićima.