Pedagoginja Blanka Pedišić nova je ravnateljica Gimnazije Franje Petrića. – U MIOC sam došla 1991. godine i u to ratno vrijeme predavala, kad su uvjeti to dopuštali, predmet koji se, zvao osnove društveno-humanističkih znanosti i sociologiju. To iskustvo, uz godinu dana koje sam provela na zamjeni u ‘starom’ Tehničkom školskom centru, jedino je moje iskustvo u neposrednoj nastavi. I ma koliko to iskustvo bilo kratko, pomoglo mi je da bolje razumijem nastavnički poziv, govori Pedišić, ističući da je 1994. godine na poziv upravo Zdravka Ćurka došla na mjesto pedagoginje, najprije kao zamjena, a potom i kao “stalna” pedagoginja. Ipak navodi da se u tom razdoblju kao “teta Blanka” kako su je, kako kaže, na negodovanje mnogih, zvali učenici, najviše bavila samim učenicima, njihovim brigama, problemima, nepodopštinama, odnosno njihovim odrastanjem, i u tome uživala.
Iako bi preuzimanje vodstva u školi koju je tolike godine vodila ista osoba pojedine preplašilo, Pedišić, pak, ističe da će trag koji je prethodni ravnatelj ostavio u školi na njezinu novu ulogu imati samo pozitivan utjecaj.
– Činjenica da ravnatelj Ćurko vodio školu tolike godine, možda bi njegova nasljednika doista trebala ‘uplašiti’ jer su te godine ostavile vidljiva traga na duh škole, njenu prepoznatljivost u gradu i šire, ali je, na moju sreću kao njegove ‘nasljednice’, riječ o pozitivnom duhu. Ne tvrdim da smo idealna škola i da se i kod nas ne događaju pogreške, ali dosadašnji je ravnatelj uspio zajedno s većinom nastavnika stvoriti radno ozračje u kojem se većina učenika osjeća ugodno, a školu napušta sa znanjima potrebnima za nastavak školovanja, ističe Pedišić, dodajući da će, s obzirom na to da dužnost preuzima tek 12. rujna, što znači da je dosadašnji ravnatelj izradio godišnji plan rada za iduću školsku godinu, upravo sljedeća godina proći bez velikih promjena u organizacijskom i sadržajnom smislu.
Istaknula je također da u školi i sada vlada potpuno “zdrava” situacija, zbog čega, kako kaže u šali, nema namjeru pokrenuti “revoluciju” kad za to bude imala priliku.
– Sve aktivnosti planirane Godišnjim planom i programom i aktivnosti koje čine Školski kurikulum realne su i ostvarive. Geslo ravnatelja da ne donosi planove i projekte koji se ne mogu realizirati, kroz ove se godine pokazalo ispravnim, jer su sve planirane aktivnosti i odrađene. Prva asocijacija na našu Školu su sudjelovanja i uspjesi na natjecanjima, ali i dok su se nekad uz MIOC vezivali uspjesi isključivo iz matematike i fizike, danas iz naše škole dolaze i prvaci iz gotovo svih predmeta, kaže Pedišić, podsjećajući da je prošle školske godine čak 70 učenika ove gimnazije osvojilo jedno od prva tri mjesta iz gotovo svih predmeta na županijskim natjecanjima.
Kako kaže, jedan od temeljnih zadataka ravnatelja ovakve škole je stvoriti optimalne uvjete učenicima i nastavnicima i za dodatni rad, što je u uvjetima u kojima trenutačno rade dosta teško. S druge strane, kako navodi, namjera joj je raditi na pronalaženju načina na koji bi i financijski mogli pratiti te aktivnosti, osobito kada je riječ o adekvatnom nagrađivanju učenika i njihovih mentora. Podsjetila je također, da je prošle godine kao pedagoginja započela suradnju s jednom austrijskom gimnazijom koja školuje djecu i na hrvatskom jeziku te da tu suradnju namjerava održati i proširiti i na škole iz drugih zemalja, što je još jedna od aktivnosti koje ima u planu po preuzimanju dužnosti.
Vijeće roditelja i Vijeće učenika
– Rad s nadarenim učenicima, odnosno sa svima onima koji mogu, žele i hoće više, u mojoj viziji škole trebao bi ostati konstanta. Imamo vrijedne i sposobne mentore, za koje vjerujem da će s jednakim entuzijazmom nastaviti raditi s takvim učenicima i da promjena ravnatelja neće na to utjecati, jer nitko od njih, koliko znam, to nije radio zato što je morao ili po nalogu ravnatelja. Ali kako je škola za mene puno više od učenja i pored toga što i do sada u školi postoje brojne izvannastavne aktivnosti, namjera mi je poraditi na njihovu proširenju da bismo svim učenicima pružili mogućnost da ostvare svoje interese i pokažu svoje talente, ističe Pedišić, dodajući kako, kao i inače, i realizacija ovih planova pored spremnosti nastavnika najviše ovisi o financijskim sredstvima te se nada da će Zadarska županija i dalje imati sluha i mogućnosti financijski ih podržavati.
– Namjera mi je isto tako intenzivirati rad Vijeća roditelja i Vijeća učenika, potaknuti ih da doista postanu aktivni sudionici života i rada škole, dodaje Pedišić.
Iako su, kako je spomenuto, sve aktivnosti škole isplanirane te osim nastojanja da u skladu sa zakonskim ovlastima radi na njihovoj realizaciji, nova ravnateljica navodi da se odmah na početku mandata mora susresti s možda najstresnijim dijelom ravnateljskog posla – zapošljavanjem novih novih djelatnika.
– Osim ravnatelja, početkom godine u mirovinu odlazi i troje dugogodišnjih nastavnika škole. Pored toga, ove je godine u školu upisan učenik kojem su zbog slabovidnosti u okviru redovnog nastavnog programa potrebni individulizirani postupci i metode s kojima će se nastavnici prvi put susresti i koje tek trebaju upoznati, te je organizacija seminara za nastavnike na tu temu moj prvi ‘neplanirani’ zadatak, ističe Pedišić.