ZADAR- Uz Novu trajektnu luku Gaženica koja se planira završiti 2013. godine Lučka uprava priprema gradnju kontejnerskog terminala koji je predviđen nedavno usvojenim UPU Gaženica.


To su dva odvojena projekta, ističe ravnatelj Ivica Burić, kazavši kako će se taj terminal također graditi na nasipu. Ima li taj projekt ekonomsku opravdanost obzirom da su Rijeka i Ploče jadranske luke za kontejnerski promet? - Tereti se sve više voze u kontejnerima. Zadar ne bi bio poput te dvije luke, već servisna luka za kontejnere, navodi ravnatelj Lučke up0rave koja, dodaje, ovaj projekt priprema već dvije godine. Nova obala, kojom bi se zatvorio prostor do gata sadašnje teretne luke i tako se, po Buriću, treba napraviti, pa će se u Gaženici dobiti dvije nove obale dužine od po 300 metra i površen 10 hektara.

 
Za razliku od financiranja Nove luke Gaženica putem kredita dviju banka u iznosu od 220 milijuna eura, kontejnerski terminal bi se gradio uz pomoć fondova EU koji takve projekte financiraju s 80 posto bespovratnih sredstava.
Taj smo projekt, koji se procjenjuje na 40 milijuna eura, već kandidirali na predpristupne fondove, ističe Burić i dodaje da će 2012. godine imati svu potrebnu dokumentaciju kada se planira i ulazak Hrvatske u EU.
Izrada idejnog, glavnog i izvedbenog projekte, te građevinske dozvole povjerena je tvrtki Rijeka projekt za sedam milijuna kuna do kraja iduće godine. Na natječaj su se javile tri tvrtke i nije bilo žalbi, tvrdi Burić.

Rijeka projekt bila je, uz Marina projekt nositelj izrade projektne dokumentacije za Novu luku Gaženica za koju su ugovorili posao od 39 milijuna kuna.