ZAGREB – U željeznici radi 12.895 ljudi te još 5.850 u ovisnim društvima”, rekao je Kalmeta koji je dodao da su iz sustava otpustili 3.300 ljudi te na taj način smanjili pritiske na izdavanja iz proračuna. “Kroz faze restrukturiranja ukinuta su 44 teretna kolodvora, a u planu je ukidanje još 1.000 radnih mjesta”, dodao je Kalmeta.
Na današnjoj sjednici Gospodarsko-socijalnog vijeća, na kojoj je u ime Vlade govorio i resorni ministar Božidar Kalmeta, raspravljalo se o restrukturiranju HŽ-a.
Prema riječima Damira Jakuša, predsjednika GSV-a, “željeznica će biti u jako lošem položaju ulaskom u EU, ako se ne učini sve što je potrebno”. Rasprava o željeznicama vodila je u tri smjera, a to su restrukturiranje, razvoj i investicije, potvrdio je Božidar Kalmeta, ministar koji predstavlja Vladu u GSV-u, prenosi Seebiz.
Ministar Kalmeta je naglasio da je željeznica od strateškoga interesa za Hrvatsku te da prometna infrastruktura mora biti izvozni proizvod jer će se gustoća prometa do 2020. godine povećati za 50 posto.
Prema Kalmetinim riječima, željeznica je zastario sustav, a Vlada pregovara s EU o dodatnim rokovima za prilagodbu liberalizacije željeznica. “Da bi smanjili broj zaposlenih moramo modernizirati željeznicu jer inače nećemo moći osigurati potrebni nivo sigurnosti”, rekao je Kalmeta koji je ipak naglasio da “Vlada ne namjerava ulagati u željeznice proračunski novac, pa se modernizacija namjerava financirati europskim novcem”.