Ryanairu, koji je jednostrano donio odluku o ukidanju zimskih letova na liniji London-Zadar, išlo je možda lošije od očekivanog, no to se ne može reći za Zračnu luku Zadar u cjelni. Prema podacima koje je u razgovoru za Radio 057 iznijela direktorica Zračne luke Katica Pupić-Bakrač do sredine kolovoza je na Zračnu luku sletjelo ukupno 73.000 putnika, čime je, u odnosu na prošlu godinu ostvareno povećanje prometa za 75 posto.
Ryanair je, kako je pojasnila Pupić-Bakrač očekivao ostvariti prosječnu popunjenost kapaciteta u omjeru od 70 posto, no tome se približio tek u srpnju i kolovozu kada je popunjenost iznosila oko 68 posto, dok je u lipnju bila 68, a u svibnju svega 58 posto. Ukupan ostvareni promet na relaciji London-Zadar znosi 12.862 putnika, što daje prosjek od 128 putnika po zrakoplovu.
Usporedi li se broj putnika Ryanaira, s brojem putnika Germanwingsa, mogće je doći do zaključka kako je Ryanair možda postavio isuviše velika očekivanja za prvu godinu leta. Germanwings koji iz Zadra za Stuttgart i Kőln leti od 28. ožujka, ostavario je do 10. kolovoza promet u iznosu od 10.577 putnika ili 113 putnika po zrakoplovu što, međutim, iznosi 80 posto njihovih kapaciteta.
– Pribojavali smo se loše popunjenosti u zimskim mjesecima, ali ne bih rekla da smo išta izgubili. Ryanair nastavlja s letenjem prema Zadru od 28. ožujka do 28. listopada, s tim što odmah najavljuju da ne znaju hoće li nastaviti letjeti na zimu 2008., kazala je Pupić-Bakrač.
Upitana da komentira izjavu dogradonačelnika Dražena Grgurovića koji je kazao kako će, ne bude li letio Ryanair, za London iz Zadra letjeti neka druga kompanija, direktorica Zračne luke je potvrdila kako se razmatra i ta mogućnost.
– Ako nam Ryanair otkaže letove u 2008., naravno da ćemo tražiti novu low cost kompaniju, ne samo prema Londonu već i drugim metropolama. Sve vrijeme pregovaramo i s drugim kompanijama, dodala je.
Grad Zadar, Zadarska županija, turističke zajednice i hotelske kuće koje su sa Zračnom lukom, koja je u ovom slučaju imala ulogu posrednika prema Ryaniru, potpisale ugovor temeljem kojeg plaćaju promidžbu na internetski stranicama ove kompanije nisu prestankom zimskih letova, tvrdi Pupić-Bakrač, izgubile uloženi novac.
– Ništa nije unaprijed plaćeno, novac ostaje kod nas i možemo ga prenijeti za reklamiranje na stranicama drugih kompanija, pojasnila je.