Odrađena je trećina radova na dogradnji gradske luke Sali na Dugom otoku. Riječ je o projektu vrijednom preko 90 milijuna kuna, u sklopu kojeg je planirano proširenje luke izgradnjom obale u dužini od 149,44 metara, uređenje zaobalne površine uz novoizgrađene obale te izrada lukobrana za zaštitu od valova u dužini od 116 metara.
„Radovi se izvode planiranom dinamikom. U početku je, kao i u svakom projektu ove kompleksnosti, bilo malo problema, međutim sada je završena većina radova pod morem. Trenutno je u tijeku bušenje pilota obalnog zida u dužini od 149,5 metara, a dosad je podignut i cjelokupni nasip na lukobranu u dužini od 116 metara. Vršit će se predopterećenje nasipa na kojeg dolaze polugotovi elementi. Izvođač je obećao da će ubrzo pojačati radove na gradilištu, na način da će se istovremeno bušiti piloti na lukobranu i uz obalni zid, doznajemo od Davora Škibole, ravnatelja Županijske lučke uprave Zadar, nositelja ovog značajnog EU projekta.
Županijska lučka uprava uložila je i dodatne napore kako bi udovoljila zahtjevima lokalnog stanovništva i smanjila utjecaj radova na komercijalne aktivnosti tijekom turističke sezone, a istovremeno sačuvala sigurnost na gradilištu.
„Moram istaknuti razumijevanje izvođača te doprinos predsjednika Ceha ugostitelja Zadarske županije Roberta Kovačevića koji nam je pomogao organizirati dva sastanka sa svim sudionicima, a na kojem smo dogovorili da ćemo napraviti Studiju sigurnosti plovidbe u luci s ciljem formiranja koridora sigurne plovidbe za vrijeme izvođenja radova. Napravili smo maksimum po pitanju sigurnosti gradilišta i ljudi”, istaknuo je Škibola.
Studija, koju je izradio profesor Damir Zec s Pomorskog fakulteta u Rijeci, pokazala je kako je moguće uplovljavanje u luku brodicama do 12 metara dužine, do 4 metra širine i gaza do 2,5 metra i to isključivo tijekom dnevnog svjetla korištenjem plovnog puta označenog lateralnim i posebnim oznakama. Ovi uvjeti plovidbe bit će na snazi do početka druge faze radova, koja je predviđena nakon završetka turističke sezone.
„U drugoj zimskoj fazi uplovljavat će brodice do 8 metara dužine, do 2 metra širine i gaza do jednog metra”, najavio je Škibola.
Rok za završetak projekta dogradnje gradske luke u Salima je do kraja 2023. godine.
„Imali smo spreman projekt i uspjeli uskočiti u zadnji vlak za Operativni program Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.”, kako ne bismo morali čekati sljedeće financijsko razdoblje. Ako ne završimo do roka, plaćat ćemo penale, stoga molimo građane za razumijevanje. Saljani i Dugootočani moraju se malo strpjeti jer će upravo oni najviše dobiti ovim projektom. Cilj projekta je povećanje sigurnosti pomorskog prometa u luci Sali, osiguranje usluge prijevoza tijekom cijele godine te bolja povezanost Dugog otoka s kopnom. Riječ je o projektu stoljeća u Salima”, istaknuo je ravnatelj Županijske lučke uprave Zadar.
Ukupna vrijednost projekta „Dogradnja gradske luke Sali na Dugom otoku” iznosi 90.554.459,65 kuna, od čega se 85% sufinancira iz Kohezijskog fonda Europske unije u okviru „Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.”, dok 15% sufinancira Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Sadržaj članka isključiva je odgovornost Županijske lučke uprave Zadar.