„Ono što smo zaključili je kako se svi žele ponovno vratiti”, rekla nam je Sanja Jerak, voditeljica projekta MADE IN-LAND po dovršetku testiranja turističkih ruta u zadarskom zaleđu, koje bi trebao objediniti brend “Potraga za petim elementom”.
Peti element osmišljen je kao doživljaj koji ostaje u sjećanju kada se sjedine plodonosna zemlja, zrak, vode i mora te vatra na kojoj se spravljaju ukusna jela. Taj element protekla dva tjedna imali su priliku doživjeti predstavnici turističkih zajednica, Sveučilišta u Zadru, medija kao i svi zainteresirani građani koje je Agencija za razvoj Zadarske županije pozvala na besplatan jednodnevni izlet.
– Reakcije su odlične, tražilo se mjesto više! U sklopu izleta testirali smo IT alat koji je razvijen za promociju zaleđa. Riječ je o aplikaciji koja ima informativnu i promotivnu funkciju, a posebna je zbog toga što uključuje sustav QR kodova putem kojeg se olakšava registracija i korištenje aplikacije, ali i omogućava plaćanje proizvoda, ulaznica i slično. Sada ćemo analizirati povratne informacije i eventualno doraditi aplikaciju kako bi bila spremna za narednu turističku sezonu, rekla nam je Jerak iz ZADRE NOVE, koja je jedan od devet partnera u ovom projektu vrijednom ukupno 2,2 milijuna eura.
Jedan od 16 turističkih objekata, kojih je u testnoj fazi obuhvatila aplikacija kao i posebna kartica, bio je Agroturizam Odžaković u Nadinu.
Šime zvan Mime i njegova, kako ističe, ljubav Marija Odžaković turizmom su se počeli baviti prije 15-ak godina. Počeli su s klasičnim iznajmljivanje apartmana no ubrzo su priču zaokružili ponudom autohtonih proizvoda, ali dodatnim sadržajima poput malog muzeja ispunjenog umjetničkim i tradicionalnim predmetima kojima su se služili ljudi ovog kraja.
– Kod nas kad platite, morate dobiti više nego što ste platili, istaknuo je Mime kojem je druga ljubav tamburica.
Druga, pak, stanica na našem putu bila je uljara Nadin u vlasništvu Željka Vrsaljka. On je iskorak u poslovanju napravio uređenjem kušaonice u kojoj posjetitelji mogu naučiti prepoznati kvalitetno od nekvalitetnog maslinovog ulja.
– Turiste interesira sve – od prerade do savjeta kako prepoznati dobro ulje. Prošle godine kad sam najavio lošu godinu za masline, velik broj stranaca, među ostalim Nijemaca i Austrijanaca, zamolio nas je da im ostavimo neke količine jer će svakako doći po njih, rekao nam je Vrsaljko.
Nakon uljare Nadin put nas je odveo do vinarije Škaulj, čije je uspon počeo 2013. godine kada su na najpoznatijoj vinskoj smotri, Decanteru u Londonu, osvojili srebrnu medalju u konkurenciji 14.700 vina iz cijelog svijeta.
– Glas o toj prestižnoj nagradi stigao je do švedskog kraljevskog para koji je izrazio želju da budu naši gosti. Kad su došli, još smo bili mali i nije to sve bilo izgrađeno kao što je danas. No uživali su u vinu i bili su ugodno iznenađeni. Sada imamo i vino koje nosi ime kralja Gustafa XVI, rekao nam je Tomislav Škaulj.
Vinarija Škaulj, koju je pokrenuo njegov otac Šime, može se dičiti i time da je ekološka vinarija.
– Znamo da ne možemo spasiti svijet jer smo samo mala kap u moru, ali nam je drago što gostima možemo ponuditi nešto zdravo, istaknuo je Škaulj.
Potragu za petim elementom završili smo u Polači, u Agroturizmu Prtenjača koji se bavi vinogradarstvo i vinarstvom, a imaju i svoju malu farmu. Na pitanje kako se tako mlad našao u svemu tome, domaćin Jerko Prtenjača je odgovorio:
– Vidio sam veliki potencijal u ovom kraju. Želimo pokazati što imamo i nudimo, pogotovo u sezoni koja se ne treba bazirati samo na obali jer ovaj kraj zaista ima veliki potencijal, rekao je Prtenjača.
Sudjelovanje u projektu MADE IN-LAND puno znači za ovaj mladi agroturizam.
– Svakako je teže uspjeti sam. Ovakve stvari puno nam znače i nadamo se da će ih u budućnosti još više biti, istaknuo je Prtenjača.
Njegova je nadanja potvrdila ravnateljica ZADRE NOVE Marina Dujmović Vuković.
– Imamo izuzetno vrijedne proizvode, ali moramo poraditi na tome da objedinimo kulturnu i prirodnu baštinu s gastro ponudom. Pokušat ćemo napraviti nastavak ovakvog ili sličnog projekta jer za to, vidi se, ima velike potrebe. S novim projektom očekujemo i još više zainteresiranih turističkih subjekata, kako bi oblikovali sve proizvode zadarskog zaleđa i pokazali ih kao jedinstveni proizvod domaćim i stranim turistima, kazala je ravnateljica Agencije ZADRA NOVA, partnera u projektu koji je spojio jadranske regije Hrvatske i Italije s istim ciljem zaštite i valorizacije neiskorištenih prirodnih i kulturnih potencijala.