Iz Zadra stiže novi slučaj “pozitivni, a nisu ni testirani”. Neugodnu situaciju doživjela je jedna građanka koju su blijedo pogledali kad je prošlog tjedna ušla u ordinaciju obiteljske medicine. Medicinskom osoblju, naime, nije bilo jasno zbog čega “šeta okolo” kad je pozitivna na Covid-19.
Nakon provjere taj je netočan podatak izbrisan iz sustava. Srećom, prije nego što je greška ispravljena, policajci je nisu uhvatili van “izolacije”, čime bi ni kriva ni dužna morala dokazivati svoju nevinost u “širenju i prenošenju zarazne bolesti”. Problem bi nastao i da je kojim slučajem u tom 14-dnevnom razdoblju bila naručena za cijepljenje, a tu ne staje lista scenarija u kojima bi joj krivo uneseni podatak mogao prouzročiti probleme.
Da nije iz drugih medicinskih razloga otišla do svog liječnika, nikad ne bi ni saznala da je “preboljela” koronu.
Nadležne u Stožeru civilne zaštite Zadarske županije pitali smo kako je došlo do takve greške te koliko su one učestale. Dobili smo odgovor od odgovornih u Zavodu za javno zdravstvo kojima konkretan slučaj nije poznat, ali priznaju da su greške moguće zbog iscrpljenosti njihovih djelatnika.
– Prema informacijama iz Službe epidemiologije Zavoda za javno zdravstvo Zadar greška se nehotice može dogoditi pogrešnim unosom samo jednog broja OIB-a koji automatski može povući krivu osobu. Nismo imali nikakvih dojava te ne znamo konkretno o kome se radi. Ukoliko se dogodila takva greška, ispričavamo se u ime svih službenika Službe za epidemiologiju ukoliko je nekome uslijed greške prouzročena neugodnost. Djelatnici ove Službe već više od godine dana rade 7 dana u tjednu, često bez odmora pa se vjerojatno potkrala greška u unosu podataka, poručuju iz Zavoda.