Nova kazališna sezona HNK Zadar pod sloganom “Broditi se mora…” službeno započinje 15. listopada, najavljeno je na današnjoj konferenciji za medije. Kao i svake godine, uoči blagdana sv. Šime igra se posljednja premijera zadarskog kazališta, a ovog je puta to predstava “Tri verzije života” koja je na rasporedu u utorak, 6. listopada u 20 sati.
– Broj sjedala ove je godine reduciran zbog epidemioloških razloga, a na raspolaganju je 180 sjedećih mjesta. Pretplata je isto tako prepolovljena, a podijeljena je u tri vrste: premijerna sa šest naslova, mozaik sa šest naslova i studentska s četiri predstave i koncertom, najavio je ravnatelj Renato Švorinić u nadi da će se predstave HNK Zadar igrati u što većem broju i da nitko od zainteresiranih, unatoč ovakvoj situaciji, neće biti zakinut za ono što želi gledati.
Prva predstava nakon prošlogodišnje premijere “Tri verzije života” je predstava HNK Split pod nazivom “Lepurica (prema Pigmalionu)” koja 15. listopada službeno otvara kazališnu sezonu 2020/2021. Prva ovogodišnja premijera najavljena je za 5. studenog, a riječ je o “Hanibalu podzemnom” u svijetu vrlo izvođenog bugarskog pisca Hrista Bojčeva u režiji Matjaža Latina. Nakon toga, u prosincu slijedi premijera koja je plod koprodukcije HNK Split, GDK GAvelle i HNK Zadar, a radi se o tekstu Elvisa Bošnjaka – “Usidrene“. Konačno, premijerno slijedi kraj zadarske trilogije o Stoši radnog naslova “A di smo sad, moja Stoše“, autora Živka Nižića i režiji Zorana Mužića.
– Na neki način kao da vrijeme nije prošlo, a na drugi kao da se tko zna što dogodilo u međuvremenu. Živimo u radikalnim uvjetima i to ne samo da utječe na naš svakodnevni život, nego i na život u kazalištu, pa i ovu našu predstavu, rekao je slovenski redatelj Matjaž Latin najavljujući “Hanibala Podzemnog”.
Tema predstave je pohlepa i opsjednutost novcem, a Boljčev na otkačenoj razini govori o miljeu siromašnih gubitnika kojima dolazi Hanibal Podzemni iz samog Rimskog carstva i učitelju pjevanja, muzičaru bez posla, nudi milijun eura i kaže da je konačno došlo na red da svi ljudi dobiju taj novac. Stvar tu ne završava, već oni kreću po još. Predstava problematizira pitanje o pravim vrijednostima suprotstavljajući ih gomili novca koje pohlepni likovi nastoje pridobiti, nasuprot ljubavi kao istinskoj vrijednosti koja se ne može kupiti.
– Dugo nas nije bilo na daskama koje život znače, pa sam se bojala kako ćemo nastaviti dalje. No ispalo je da ove godine ima više zainteresiranih pretplatnika nego prijašnjih godina. Nešto se očito u ljudima probudilo, potreba za iskonskim, ljudskim, za umjetnošću, najavila je glumica Žana Bumber.
Ove godine mentorica Glumačke radionice HNK Zadar posegnula je za pričom temeljenom na istinitom događaju – romanom Ante Gardaša “Dječak bez imena“. Radi se o željezničkoj nesreći koja se dogodila 1974. godine u Zagrebu, kada je vlak iz Vinkovaca za Dortmunt udario u kolodvor jer je vlakovođa zaspao, rezultirajući sa 150 poginulih. Pored pruge je pronađena beba koju nitko nije tražio. Gardaš je, prateći sazrijevanje tog dječaka, koji je kasnije bio odveden u Dom, pričao o nedostatku obitelji i roditeljske podrške. Polaznici dramske radionice imaju od 12 do 70 godina, a premijera je predviđena za siječanj 2021.
Ulaznice u slobodnoj prodaji bit će dostupne 5 dana prije predstave, dok upisi za nove pretplatnike traju još četiri dana – do 9. listopada.