ZADAR– U Osnovnoj školi Voštarnica, školi za djecu s poteškoćama u razvoju, Ivana Masar je održala prezentaciju na temu “Inozemni radni materijali”.
Masar je za vrijeme petogodišnjeg boravka u Velikoj Britaniji, gdje je bila na postdiplomskom studiju iz sociologije, stekla iskustvo u radu s djecom s posebnim potrebama i prikupila razne radne materijale koje je tom prilikom prezentirala svojim kolegama iz OŠ Voštarnica, Dječjeg vrtića Latica, OŠ Petra Preradovića i OŠ Bartola Kašića.
Inače Masar radi kao defektolog rehabilitator u posebnom odjeljenju OŠ Petra Preradovića u okviru djelomične integracije djece s posebnim potrebama, a u Velikoj Britaniji je radila kao osobni pomoćnik djevojčice sa cerebralnom paralizom.
Na temelju stečenih iskustava prisutnima je dočarala britanski sustav školstva i napravila usporedbu s našim. Glavni njezin zaključak je bio da Velika Britanija ima puno više novca, bolje radne materijale, a osobe koje rade s djecom s posebnim potrebama imaju puno bolje plaće, no da uz sve to nemaju ni mrvu duha i entuzijazma kao što to imaju hrvatski stručnjaci.
– Jedan od naših nedostataka je taj što je kod nas radni materijal skuplji, ima ga manje i nije tako maštovit. Ipak, i tu se vidi veliki napredak, rekla je Masar te pokazala razne vježbe za pisanje, brojenje, čitanje, izgovor glasova, matematičke priče, brojevne nizove i didaktička pomagala, koji su puni detalja i tako intrigiraju dječju maštu.
Vrlo uspješnim motivatorom su se pokazale nagradne naljepnice, zvjezdice ili “smajlići” koji se zalijepe djeci na majicu kad su učinili nešto dobro.
– Nevjerojatno je koliko se djeca s posebnim potrebama više trude, ako znaju da mogu dobiti nagradnu naljepnicu. Kad je i dobiju, ponose se s njom kao da je orden časti. Osim toga, naljepnice su vrlo dobre za komunikaciju roditelja i škole jer roditelji po njima mogu vidjeti što se događalo na nastavi, kazala je Masar.
Interesantna prezentacija je na kraju završila ležernom diskusijom. Masar planira odraditi još nekoliko predavanja, a ovom prigodom su se zadarski stručnjaci još više povezali i razmijenili kontakte kako bi pojačali svoju suradnju, a sve sa zajedničkim ciljem – što bolje pomoći u razvoju i integraciji djece s posebnim potrebama.