Iz Koncertnog ureda su mi proslijedili Vaš mail te vas molim da obzirom na način na koji postavljate pitanja, moje odgovore i vaša pitanja objavite u cijelosti i bez manipulacije, te tako preuzmete odgovornost za vlastitu neinformiranost te permanentno negativnu atmosferu koju stvarate svojim napisima, a vezano uz ovaj Festival iz samo Vama osobno, a ne profesionalno poznatih razloga, napisao je Jurica Šoša kojem smo proslijedili pisani novinarski upit.

Prenosimo u cijelosti pisano očitovanje Šoše u trećem pokušaju da pisanim putem očituje o Glazbenim večerim u sv. Donatu koje su završile 1. kolovoza.

1. Poštovani, u dva navrata smo bezuspješno zvali više puta umjetničkog
ravnatelja Glazbenih večeri, Jurica Šošu koji se nije odazivao na pozive
za emisiju Kvarat ure kulture na Radiju 057. S obzirom da je na taj način izbjegao svoju obavezu prema javnosti, ovim putem tražimo osvrt na Glazbene večeri u sv. Donatu
:

Obično se ne volim petljati u tuđi posao, ali prva vaša konstatacija u kojoj se napada mene osobno da sam „izbjegao svoju obavezu prema javnosti" je netočna. Ove godine sam se drage volje odazvao na sve intervjue, snimanja, javljanja u živo, svim zainteresiranim medijima. Možda bi mogli naučiti nešto od njih; najave se, pisanim putem, SMS porukom, porukom u koncertni ured, bilo kako. Postave pitanje: Jurice, da li bi mogli biti tamo i tamo sutra u 10, prekosutra u 19, u četvrtak u 20... za jedno javljanje, intervju? Na sve upite sam odgovarao pozitivno, jer je naravno i u interesu Glazbenih večeri da se što više pojavljujemo u medijima i komuniciramo s javnošću. Bio sam tako i u programima HRT-a radio Zadra, Diadore TV, trećeg programa HRT-a, prvog programa HRT-a, vijesti iz kulture, Glasa Hrvatske, Hrvatskog slova, da ne nabrajam dalje... Možete slobodno provjeriti kod svojih kolega. Od vašeg medija nisam dobio nikakvu poruku, već imam jedan propušteni poziv na privatnom broju. Vrlo rado bih došao i uživo i u vaš eter. Ako je jedan od propuštenih današnjih poziva bio i vaš, žao mi je, ali ako mislite da je moja obveza javljanje na osobni mobitel (službenog nemam), nepoznatim brojevima, i to u vrijeme kad sam najvjerojatnije sa djecom na plaži, mislim da ste u krivu. Da ste uistinu htjeli komunikaciju a ne provokaciju kao što sad to činite, stupili biste u kontakt sa mnom vrlo jednostavno i brzo.

2. Zbog čega je program GV u sv. Donatu bio nikad kraći, a nikad skuplji?

Moram ustvrditi da to nije istina, jer broj koncerata oduvijek varira od najmanje 10 koncerata do najviše 15. Na kraju krajeva, uvijek nam je bitnija kvaliteta, a ne kvantiteta. U ovih 10 koncerata, uspjeli smo ostvariti sve postavke koje smo si i zadali. Spektakularno otvaranje, ciklus rane glazbe u odabiru kolegice Katarine Livljanić, koncert zadarskih umjetnika, zadarski komorni orkestar, koncert sa obradom zadarskog autora iz zadarskih arhiva, goste iz drugih sredina...

3. Čemu ponavljati koncerta istog izvođača, Marca Grazzianija a odbiti
ostale zadarske izvođače kojima je rečeno da će nastupiti ove godine na
Glazbene večeri?

Da ste možda pozornije pratili program festivala onda ne bi mogli govoriti o ponavljanju koncerta istog izvođača, već o integralnom projektu izvedbe sonata i partita koji zahtjeva dvije koncertne večeri. Zahtjevan program izvedbe svih Bachovih sonata i partita za violinu solo, za publiku bi bio neprihvatljiv za jednu koncertnu večer, obzirom da se radi o skoro 3 sata glazbe. Dakle, nema ponavljanja, već je koncert podijeljen u dva različita dijela.
Obzirom na insinuaciju odbijanja nekog da nastupi, također moram opovrgnuti tu tezu, jer nitko nije odbijen, a da neće nastupiti na sljedećem izdanju. Odbijanje i odgoda nije jedno te isto. Možda vam nije poznato, ali umjetnički ravnatelji slažu program već u rujnu i listopadu, te se programi šalju na natječaj ministarstva kulture i medija. Nažalost, ako se ne dobiju očekivana sredstva, neki programi se neće realizirati u godini prijavljivanja, ali definitivno hoće kasnije.

4. Koliko je novaca potrošeno na produkciju Petra Pana, a koliko na ciklus
rane glazbe te koliko će ukupno koštati ovogodišnje izdanje Glazbenih
večeri u sv. Donatu?

Imali smo prije festivala i konferenciju za medije na koju niste došli, a na kojoj smo komunicirali troškove festivala, tako da odgovor na vaše pitanje koliko košta cijeli festival možete pronaći i na web stranicama, ali da vam uštetim surfanje, odgovorit ću da su troškovi oko milijun i dvjesto tisuća kuna.
Što se tiče pojedinih troškova, o njima se raspravljalo na sjednicama upravnog vijeća, i raspravljat će se i po konačnom obračunu koji se šalje i ministarstvu kulture na uvid , kao i svima koji sufinanciraju Večeri. Financijska konstrukcija svakog pojedinog projekta ima puno stavki, i moja je dužnost iznijeti ih pred upravno vijeće Festivala.

5. Koji bi koncert umjetnički ravnatelj izdvojio kao najbolji prijem kod
publike?

I da, odgovor na vaše zadnje pitanje je taj, da nije sasvim slučajno da je upravo koncert Marca Grazianija kod publike izazvao najbolji prijem jer se dogodilo nešto što se vrlo rijetko događa, a to su dugotrajne stajaće ovacije solistu (kojem ste krivo napisali i prezime) za taj izniman pothvat. Uz ovaj koncert, nevjerojatno smo ponosni i na naš Zadarski komorni orkestar, kvalitetu izvedbe izvođača solista i dakako dirigenta, a koji Zadar na dane svojih nastupa čine najprimamljivijim hrvatskim gradom za ljubitelje klasične glazbe.

Srdačan pozdrav,
Jurica Šoša,
Umjetnički ravnatelj 62. Glazbenih večeri u sv. Donatu