Nakon korona stanke, Narodni muzej nastavlja ciklus izložbi velikih slikara iz privatnih kolekcija i uz pomoć vanjskih agencija u Kneževoj palači. Ovaj put je u pitanju Slovenac David Rjazancev, vlasnik srebrnog pladanja Picassa koji je ukraden 2015. godine iz Zavičajnog muzeja Grada Rovinja. Tada je bio vlasnik galerije na Bledu, a sada vlasnik Peculiar Events j.d.o.o. koju je sa sjedištem u Pazinu osnovao u travnju 2022. godine.

Preko te firme organizira se izložba u Zadru, nazvana Pablo Picasso: Novi početak.
Izložba će biti otvorena od petka, 10. lipnja do 5. listopada u izložbenim dvoranama Kneževe palač, a uz nju je stigla objava iz Narodnog muzeja.

Predstavit će se izbor najznačajnijih radova iz The Lake collection kolekcije 230 originalnih keramika, grafika, i plakata kao što su Picassovi motivi Jacqueline, poznatog hommagea Vallaurisu, mitskoga fauna, ribe, koze, sove, pa njegove interpretacije goluba kao simbola mira, bika, ptica, mrtve prirode te mnogo drugih.

The lake collection jedna je od najvećih kolekcija originalne Picassove keramike u Europi. Sastoji se od više od 80 komada Picassove keramike i 150 originalnih grafika i plakata koji se vežu na tematiku Picassovih keramičkih radova iz Vallaurisa.

Unatoč velikom svjetskom i povijesnom uspjehu Pablo Picasso konstantno je tražio nove načine umjetničkog izražavanja. Nakon Drugog svjetskog rata, točnije godine 1946., na svom putu po južnoj Francuskoj zatekao se u gradu Vallaurisu gdje je ostao očaran keramikom proizvedenom u Ateljeu Madoura čiji su vlasnici bili Suzanne i Georges Ramie s kojima će uskoro sklopiti partnerstvo. Partnerstvo koje će ujedno iznjedriti jedno najplodonosnijih Picassovih razdoblja. Picasso je dizajnirao 633 različite keramičke edicije u razdoblju između 1947. i 1971. godine. Krenuo je s ukrašavanjem jednostavnih utilitarnih predmeta da bi potom uslijedili složeniji umjetnički, ali i funkcionalni oblici. Svidjela mu se činjenica da je keramika estetski ugodna te u isto vrijeme funkcionalna.

Kada je s Ateljeom Madoura počeo stvarati keramiku imao je želju da svi predmeti proizašli iz te suradnje budu dostupni i pristupačni široj publici. Neka od djela proizvedena su u edicijama od 500 ili više predmeta, a mogli su se kupiti i u samoj radionici. I dan danas su ta djela pristupačnija i dostupnija široj publici u umjetničkim galerijama, aukcijama ili pak na privatnom tržištu.

Sva keramika proizvedena u ovom partnerstvu nosi pečate ili oznake koje se mogu pronaći na poleđini, sa strane ili pak na samom licu predmeta. Na pojedinim keramičkim predmetima može se naći i numeracija edicije. Pečati i oznake koje se nalaze na keramici ovisi o ediciji o kojoj se radi kao i vremenu nastanka, jer su iste s vremenom mijenjale.

S obzirom da je u periodu od 25 godine Picasso dizajnirao više od 3500 jedinstvenih keramičkih djela i 633 različite keramičke edicije, do njegove keramike nije bilo iznimno teško doći što je rezultiralo s prilično skromnim procjenama cijena za djela umjetnika poput Pabla Picassa što je ujedno bio i njegov cilj prilikom stvaranja kolekcija keramike.

Poslije razdoblja intenzivnog rada u keramici, Picasso se kao iskusni grafičar uskoro počeo poigravati idejom o reprodukciji keramičkih radova. Zajedno s bračnim parom Ramié pronašao je metodu prema kojoj je nastao opus nazvan Edicija Picasso (Editions Picasso). Ove su keramike obišle svijet i s ponosom ih predstavljamo i zadarskim posjetiteljima, navodi se u PR objavi.