Predstavom ODISEJA 2020 koja je izvedena na kazališnim daskama HNK Zadar Dragon teatar je obilježio deset godina umjetničkog rada u Zadru i Zadarskoj županiji. Prethodnih godina odabir naslova protezao se od Euripida, Poa, Shakespearea, Gogolja, Strindberga i Krleže.
Predstava konstruira fragmente Homerove Odiseje , Euripidove Orestije i ponajviše Clarkove Odiseje u svemiru 2001.
Dominiraju ideje i vizije Arthura Clarka, čovjeka izuzetne širine čije kultno djelo doživljava svoju prvu kazališnu prilagodbu: odnos čovjeka prema umjetnoj inteligenciji i njihov mogući sukob, evolucija ljudske vrste te potreba preobrazbe čovjeka u neko „više biće”, odnosno biće na nekom „višem razvojnom stupnju”. Na početku predstave se jedna „životinja” , čovjekoliki majmun preobražava u „homo sapiensa”, a na kraju se jedan čovjek David Bowman preobražava u „viši entitet” Dijete zvijezdu.
Predstava započinje scenom Praskozorja čovječanstva u kojoj se prikazuje evolucija čovjekolikih majmuna u predatore koji skenirani i instruirani misterioznim monolitom ubijaju i jedu bradavičastu svinju i time zatvaraju epohu izumiranja i svakodnevnog gladovanja.
Čovjekolike majmune utjelovljuju plesni umjetnici koji djeluju u Splitu: Alen Čelić glumac, mimičar, dramski pedagog i suradnik za scenski pokret, Mia Kevo plesačica i izvođačica s aktivnim interesom i radom u polju inkluzivnog plesa, Karolina Šuša plesna i izvedbena umjetnica, ljubiteljica interdisciplinarnog kazališnog rada i Zadranka sa splitskom adresom Lucija Zalović, inače plesačica i plesna pedagoginja.
Scena pobjede čovjekolikih majmuna pred izazovom evolucije se pretapa sa fragmentom scene podzemnog svijeta Homerove Odiseje. Napivši se žrtvene krvi, duh Odisejeve majke Antikleje progovara o svojoj smrti, životu na Itaci na koju se Odisej godinama pokušava vratiti. Antikleju igra Marijana Marjanović, a Odiseja Miro Pucar, dugogodišnji glumac Dragon teatra koji se nakon pet godina vraća na kazališne daske.
U podzemnom svijetu krv primami i Odisejevog suborca i vojskovođu, mikenskog kralja Agamemnona koji Odiseju ispovjedi svoju krvavu sudbinu, a koju redateljica Maja Šimić vjerno prikazuje kroz sljedeću scenu brutalnog klanja hladnokrvne osvetnice Klitemnestre koju glumi Senka Marković. Najmlađa članica ansambla, Simona Perić rafiniranim nijansama glumi lik Kasandre, trojanske princeze koja kao Agamemnonova robinja stradava pod rukom ljubomorne Klitemnestre.
U pozadini svih događanja, iza tanke membrane drugog svijeta Partenona, nalazi se božica Atena koju odabire i izvodi Jasminka Ćoza. Atena prati sve ispovijesti i događanja stapajući se sa sudbinom likova čija je zaštitnica ili protivnica.
Scena mračnog pokolja vraća predstavu na svemirske putanje svemirskog broda Discoverya na kojem je u tijeku sofisticiran pokolj hiberniranih znanstvenika svemirske misiji usmjerene na potragu za misterioznim monolitom koji se pojavljuje u blizini Saturna.
Nakon što isključi Hala, moćno računalo dizajnirano za samostalno vođenje svemirske misije, David Bowman, jedini preživjeli na brodu, prima poziv dr. Haywooda Floyda, predsjednika nacionalnog astronomskog Vijeća u interpretaciji glumca dobro poznatog zadarskoj publici Milana Miočića-Stošića.
Zadnja scena predstave, ujedno i zadnja scena proznog predloška, prikazuje prolazak kroz Zvjezdana vrata, putovanje kroz nepoznatu galaksiju i spuštanje u prostor u kojem se Bowman transformira u zvjezdano dijete koje se putujući kroz svemir vraća natrag na zemlju.
ODISEJA 2020 jedinstvena je i autentična predstava, koja snažnim vizualnim aspektom, zapanjujućim video uradcima i dramskom kompozicijom potiče na razmišljanje o svemu novom što izaziva čovječanstvo i na sve ono što čovječanstvo treba postati.
Kostimografiju potpisuje Mihaela Gregov, dizajn i vodstvo svjetla i tehnike Josip Šindija, dizajn i vodstvo zvuka Luka Klečina, kameru i live video montažu Domagoj Štefanović (Zagreb), video dizajn Danilo Lola Ilić (Pula), izradu lutki Dražen Matijašević i Marija Pletikosić (Osijek), a dramatizaciju, režiju i produkciju Maja Šimić.