Njemački proizvođač automobila BMW u Dingolfingu u Južnoj Bavarskoj uložio je 21,3 milijuna eura i otvorio je tvornicu Altstadt (Stari grad) u kojoj rade osobe uglavnom starije od 50 godina. Radi se o otpuštenim kvalificiranim radnicima i onima koji su otišli u prijevremenu mirovinu.
Tvornica je opremljena pomagalima koji vremešnim radnicima olakšavaju posao – pokretnim kolicima za alat, poboljšanim osvjetljenjem za one koji imaju slabiji vid te podesive stolice za one koji bi morali satima sajati. Također, toaleti su pretvoreni u sobe za relaksaciju, a proizvodna traka usporena je za jednu trećinu. Radi se o prvoj takvoj tvornici u svijetu, poručili su iz BMW-a.
Bavarska kompanija planira ovakav program zapošljavanja proširiti na zemlje u kojim se govori njemačkim jezikom i zaposliti 4.000 radnika. Postrojenje Altstadt zauzima 6.500 kvadratnih metara, a dizajnirali su ga industrijski arhitekti i inženjeri u autoindustriji, kao i doktori i terapeuti koji liječe starije ljude.
U BMW-u danas radi 25 posto radnika koji su stariji od 50 godina, a prema procjenama, 2020. bitće ih 45 posto. U Altstadtu radi 200 radnika u tri smjene, a većinu posla obavljaju roboti.
Njemački proizvođač automobila BMW u Dingolfingu u Južnoj Bavarskoj uložio je 21,3 milijuna eura i otvorio je tvornicu Altstadt (Stari grad) u kojoj rade osobe uglavnom starije od 50 godina. Radi se o otpuštenim kvalificiranim radnicima i onima koji su otišli u prijevremenu mirovinu.
Tvornica je opremljena pomagalima koji vremešnim radnicima olakšavaju posao – pokretnim kolicima za alat, poboljšanim osvjetljenjem za one koji imaju slabiji vid te podesive stolice za one koji bi morali satima sajati. Također, toaleti su pretvoreni u sobe za relaksaciju, a proizvodna traka usporena je za jednu trećinu. Radi se o prvoj takvoj tvornici u svijetu, poručili su iz BMW-a.
Bavarska kompanija planira ovakav program zapošljavanja proširiti na zemlje u kojim se govori njemačkim jezikom i zaposliti 4.000 radnika. Postrojenje Altstadt zauzima 6.500 kvadratnih metara, a dizajnirali su ga industrijski arhitekti i inženjeri u autoindustriji, kao i doktori i terapeuti koji liječe starije ljude.
U BMW-u danas radi 25 posto radnika koji su stariji od 50 godina, a prema procjenama, 2020. bitće ih 45 posto. U Altstadtu radi 200 radnika u tri smjene, a većinu posla obavljaju roboti.