ZADAR- Bez obzira na brojke i statistiku, turistička sezona u Zadru se događa po obrascu održivosti.
U Gradu je gužva taman toliko koliko treba. Nije lutrija ni pronaći mjesto za parkiranje ako je suditi prema ulici uz Elektru koja je promenada za goste. Parkiranje uz Ulicu Dmitra Zvonimira najbolji je pokazatelj sezone. Ovih dana, odnosno večeri nešto je više parkiranih vozila stranih registracija, ali daleko je to od istih dana prošle godine. Tako je i s restoranima i kafićima.
Većina ih je navečer popunjena, neki su poluprazni, a ima i onih koji nisu ni otvorili.
Koliko se prodaju sladoledi i ulična hrana, kao pokazatelji masovnog turizma, te kako prolaze suvenirnice, odgovore znaju vlasnici.
Osim što šetaju, gosti se standardno okupljaju uz zalazak sunca i Morske orgulje, a zabave nema. Mlađi turisti je sami sebi naprave, pa su neki jedini travnjak na Forumu pretvorili u igralište. Drugi su sebi dali gušt uz vino prostrto na Istarskoj obali, da bi “najljepši zalazak” bio samo za njih.
Trg je depresivan – poluprazan i s onom komornom rasvjetom, bez zvukova ljeta i glazbe. U Gradu nema zabave. Uz trgovinu Maraske večer prije zatekli smo predsjednika MO Poluotok Franu Brajkovića koji je svirao za jedan novi đir koji je stvoren od obližnjih kafića, među kojima je jedan novi. I jedina novost u ugostiteljskoj ponudi Grada. Ljetni šušur je neizbježan, a turizam u Zadru, bez obzira na korona krizu i dalje je jednoličan.