Dok se čeka donošenje zakona kojim bi se regulirala vožnja eletričnih romobila prometnicama, situacija na našim ulicama je eskalirala uvođenjem sve bržih i većih prometala. Neka od njih sve više nalikuju motociklima, a kako to izgleda na Relji pokazuje nam snimka koju nam je čitatelj poslao: gospođa na nečemu što posve nalikuje skuteru prolazi između pješaka, a na zelenom svjetlu kod dvorane u Jazinama prelazi preko pješačkog prijelaza i kreće dalje.
<div><small><a href=”https://youtubeembedcode.com/en” mce_href=”https://youtubeembedcode.com/en”>youtubeembedcode.com/en/</a></small></div><div><small><a href=”https://flickrembedslideshow.com” mce_href=”https://flickrembedslideshow.com”>Flickr embed</a></small></div>
Ovakva pojava na prvu ruku izgleda nadrealno, ali nije rijetkost na zadarskim nogostupima i zapravo ju omogućuju hrvatski propisi. Iako ima oklop poput skutera, to je tehnički i dalje romobil, koji se vozi bez registracije i potrebe za vožnjom po prometnici, što nam potvrđuju i u zadarskoj policiji. Zakonom je čak regulirano da moraju voziti po nogostupu, a ne kolniku, biciklističkom stazom ako postoji ili desnom stranom kolnika, kako bi što manje smetali pješacima. Jedina zamjerka ovdje bila bi prelazak preko pješačkog prijelaza, jer bi ga i biciklisti i romobilisti morali prelaziti gurajući svoje prometalo.
Dok se čeka donošenje regulative u Hrvatskoj, navedimo kako je u Velikoj Britaniji korištenje električnih romobila ograničeno isključivo na privatnim posjedima, Francuska i Njemačka dopuštaju prometovanje na pločnicima gdje njihove brzine smiju dosegnuti 6 km/h, ali su Austrija i Švicarska proširile dozvole kretanja romobila kako bi uključivale i ceste.