ZADAR – U četvrtak 30. srpnja, u crkvi Sv. Donata, Monika Leskovar, Mate Bekavac i Rita Kinka izvode Glazbu za prijatelje.
Izvodit će komornu glazbu koja se radi svoje intimne prirode, često nazivala glazbom za prijatelje.
Komorna je glazba i nastala u amaterskom kontekstu kućnog muziciranja i osim glazbene vještine, u sebi nosi elemente ljudske bliskosti, razumijevanja i kompromisa, elemente koji su i same skladatelje obvezivali na sociološku komponentu pri spajanju dionica instrumenata. Baš kao i slavnog Beethovena koji se posvetio potrazi za savršenom zvukovnošću komorne glazbe. Jesu li u tome uspjeli mnogi skladatelji prije, ali i poslije njega, najpreciznije se može odmjeriti Haydnovom rečenicom kojom je opisao Beethovenov trio riječima: „Ova glazba odaje sliku čovjeka sa više od jedne glave, više od jednog srca i više od jedne duše”.
Program
Ludwig van BEETHOVEN (1770. – 1827.)
Trio za klarinet, violončelo i klavir u B-duru, op.11
Trio for clarinet, cello and piano in B major op.11
Max BRUCH (1838. – 1920.)
Osam komada, op.83, br.6 Nachtgesang (Nocturno)
Eight pieces op. 83, no. 6 Nachtgesang (Nocturno)
*** stanka I intermission
Carl FRÜHLING (1868. – 1937.)
Trio za klarinet, violončelo i klavir u a-molu, op.40
Trio for clarinet, cello and piano in A minor op.40
Penderecki, Sofia Gubaidulina, Gidon Kremer, Juli¬an Rachlin, Boris Berezovski, Richard Hyung-ki Joe… Česti je gost Zagrebačke fil¬harmonije s kojom je među ostalima nastupila pod dirigentskim vods¬tvom sada već svjetski uglednog Kazushija Onoa i Valerija Gergi¬jeva. Premda je svoja najdraža priznanja i na¬grade primila iz ruku danas već preminulih legendarnih guslača Ye¬hudija Menuhina i Mstislava Rostropoviča, Mo¬nika ističe da joj je najveće prizna¬nje napuljsko violončelo Vincenzo Postiglione iz 1884. godine, koje su joj priskrbili Grad Zagreb i Zagrebačka filharmonija.
Mate BEKAVAC klarinet je počeo učiti s 9 godina u Ljubljani i Mariboru. Studij je započeo na MHS Graz, a naslov magistra stekao na salzburškom Mozarteumu. Usavršava se na prestižnom Julliardu u New Yorku te jednako renomiranom CNSM u Parizu. Bekavčevi profesori uključuju neka od najvećih imena u svijetu klarineta: Bela Kovács, Alois Brandhofer, Charles Neidich i Michel Arrigoun. Za visoke umjetničke domete postignute na studiju u Salzburgu dodijeljena mu je počasna nagrada austrijskoga ministra za znanost i umjetnost (tzv. Würdigungpreis). Bekavac je dobitnik prvih nagrada na natjecanjima u Lisabonu (1994), Sevilli (1995), Beogradu (1997); finalist je natjecanja u New Yorku (1994) te eurovizijskog natjecanja u Varšavi iste godine. Za glazbeni arhiv Slovenskog Radija snimio je neka od glavnih djela literature za klarinet. U veljači godine 2004. postaje laureatom Prešernove zaklade.
Pijanistica Rita KINKA prva je dobitnica godišnje nagrade Europskog parlamenta, nagrade za ženu Europe (Prix Femmes d’Europe) za najboljeg izvođača ozbiljne glazbe 1991. godine. Kinka je nosilac i niza jugoslavenskih nagrada i priznanja. Od rodne Subotice, preko školovanja u Novom Sadu te Beogradu putem stipendije Gina Baucher koja joj je dodijeljena u Brussellexu 1987. kao „najperspektivnijem mladom umjetniku”, usavršavala se na Julliard School of Music u New Yorku, uz klasi Györgya Sandora. U svojoj je karijeri održala oko šest stotina recitala i nastupala kao solista sa orkestrima u gotovo svim europskim zemljama, SAD-u, Tajvanu, Izraelu, Kanadi i Australiji.